Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi versterken op vakantie

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:57
Wij gaan morgen op vakantie naar Frankrijk en zitten dan op de 1e verdieping van een flat. Via een kennis kunnen we daar gebruik maken van SFR Wifi. Dat zijn wi-fi hotspots verspreid over het hele land, maar wel betaald (enkel als je een abonnement hebt op SFR, vergelijkbaar met Ziggo hier).

Nu heb ik in het apartement altijd een heel zwak signaal, en internetten gaat soms net wel soms net niet. Welk apparaatje moet ik dan meenemen om een goed signaal te krijgen? Zou ik gewoon een router/modem van ziggo mee kunnen nemen en deze daar via mijn laptop kunnen linken aan SFR? Zodat ik dan in heel het apartement opeens een goed bereik heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 24-12-2015 13:44 ]

PC Specs

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
Jirachi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:43:
Wij gaan morgen op vakantie naar Frankrijk en zitten dan op de 1e verdieping van een flat. Via een kennis kunnen we daar gebruik maken van SFR Wifi. Dat zijn wi-fi hotspots verspreid over het hele land, maar wel betaald (enkel als je een abonnement hebt op SFR, vergelijkbaar met Ziggo hier).

Nu heb ik in het apartement altijd een heel zwak signaal, en internetten gaat soms net wel soms net niet. Welk apparaatje moet ik dan meenemen om een goed signaal te krijgen? Zou ik gewoon een router/modem van ziggo mee kunnen nemen en deze daar via mijn laptop kunnen linken aan SFR? Zodat ik dan in heel het apartement opeens een goed bereik heb?
Niet echt, een modem van ziggo krijgt uitsluitend signaal binnen via de coax, het kan niet als accespoint gebruikt worden voor zover ik weet.

Indien het alleen om je laptop gaat zou je misschien kunnen kijken naar een sterkere wifi ontvanger..

Of een accespoint maar veelal werkt dat via UTP of via WPS om verbinding te maken met het internet punt ( in dit geval dat SFR ), oftewel dan heb je toegang nodig tot de SFR router en die heb je niet lijkt mij.
Stel je kan het zonder UTP of WPS dan is het nog maar de vraag of die genoeg snelheid binnen krijgt, anders heb je wel via je smartphone / laptop volle bak bereik op je accespoint, maar goed als die maar 100kb/s binnen haalt kan je nog bizar weinig met meerdere apparaten ( smartphones / tablets / laptops )

• Montu
JeroenC schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:49:
[...]

Niet echt, een modem van ziggo krijgt uitsluitend signaal binnen via de coax, het kan niet als accespoint gebruikt worden voor zover ik weet.

Indien het alleen om je laptop gaat zou je misschien kunnen kijken naar een sterkere wifi ontvanger..

Of een accespoint maar veelal werkt dat via UTP of via WPS om verbinding te maken met het internet punt ( in dit geval dat SFR ), oftewel dan heb je toegang nodig tot de SFR router en die heb je niet lijkt mij.
Stel je kan het zonder UTP of WPS dan is het nog maar de vraag of die genoeg snelheid binnen krijgt, anders heb je wel via je smartphone / laptop volle bak bereik op je accespoint, maar goed als die maar 100kb/s binnen haalt kan je nog bizar weinig met meerdere apparaten ( smartphones / tablets / laptops )
Aii daar was ik al bang voor, bedankt voor je reactie.

Ik heb in mijn PC een goede netwerkkaart van TP-link met 3 grote antennes, los aangeschaft. Maar deze heeft een PCI aansluiting, deze kan ik dan niet voor mijn laptop gebruiken neem ik aan?

Verder heb ik nog een dongeltje van Cisco.. Misschien dat dat nog kan helpen.

PC Specs

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
Jirachi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:53:
[...]

Aii daar was ik al bang voor, bedankt voor je reactie.

Ik heb in mijn PC een goede netwerkkaart van TP-link, los aangeschaft. Maar deze heeft een PCI aansluiting, deze kan ik dan niet voor mijn laptop gebruiken neem ik aan?

Verder heb ik nog een dongeltje van Cisco.. Misschien dat dat nog kan helpen.
Nein die kaart kan je moeilijk in je laptop steken en vervolgens in gebruik nemen..

Ja kan die cisco thuis testen, sluit hem aan en test eerst je interne wifi chip ( van de laptop ) en schakel die vervolgens uit en schakel de cisco dongel in..
Doe bijv wat speedtesten etc en kijk welke beter presteert.

Presteert de cisco donger slechter, dan is min of meer het enige wat je kan doen een sterkere wifi ''dongel'' ontvanger kopen

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:18
ik zou een wifi repeater kopen en deze in het beste plekje van het appartement zetten.
Voor android heb je een appje 'wifi analyzer'. Kun je opzoeken waar het signaal het sterkst is.

Verwijderd

Persoonlijk gebruik ik in dat geval altijd zo'n dongle met een antenne op. Dat geeft altijd maximaal bereik en is dikwijls superieur aan de antenne's die ingebouwd zitten.

Ik heb deze: pricewatch: TP-Link TL-WN722N
(maar die is al enkele jaren oud)

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 21:52
Klinkt misschien raar, maar er al eens aan gedacht om een (aantal) USB verlengkabels te kopen en een externe USB Wifi dongle buiten (wellicht in een waterdichte zak/doos) te hangen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jirachi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:43:

Google eens op de AWUS036NH. Die plus een goede richtantenne of diy cantenna en je kan een heel eind komen. Veel verder dan de gemiddelde draadloze netwerkkaart. Daarnaast is deze ook nog eens erg gevoelig, pikt veel meer op :)

Je kan de standaard meegeleverde omni-directionele antenne wel gebruiken, maar dan zit je mogelijk ander netwerkverkeer in de weg. Daarom raad ik aan een richtantenne te gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Montu
H Jeroen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:01:
Klinkt misschien raar, maar er al eens aan gedacht om een (aantal) USB verlengkabels te kopen en een externe USB Wifi dongle buiten (wellicht in een waterdichte zak/doos) te hangen?
Da's niet verkeerd inderdaad! Mijn laptop kan ik dan als hotspot gebruiken zodat ik met mijn telefoon en ipad ook op internet kan.

Weet iemand een goed hotspot progje?

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 24-12-2015 15:01 ]

PC Specs

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:31
Beste Jirachi,

Waarschijnlijk zit je nu al in Frankrijk, maar mijn vraag:

Is het een buur ofzo waar je je internet signaal vandaan haalt?

Misschien een losse utp kabel kopen en die aan de router bij de buren koppelen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Montu
Nop, hotspots zonder toegang tot de router.

Inmiddels in frankrijk en heb internet in mn bed. Top dus! Merk dat internet op mn iPad air 2 sneller is dan op mn iPhone 6s. Zit er een betere wifi chip in de air 2?

Morgen even kijken of mn laptop als hotspot kam fungeren zodat er overal beschikbaar is in het apartement.

[ Voor 20% gewijzigd door Montu op 25-12-2015 22:47 ]

PC Specs

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
Waarschijnlijk zitten er grotere (of meer?) antennes in de air 2 dan in je iphone, waardoor je betere ontvangst hebt ;)

Om nog beter bereik te verkrijgen kan dit apparaatje je misschien helpen: EnGenius EZ Repeater

[ Voor 28% gewijzigd door Mylan Piron op 25-12-2015 23:22 . Reden: Extra toegevoegd ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon een travel router kopen :)

• shure-fan
Ik weet niet of het een open hotspot is ofzo,

Anders zou je kunnen denken aan een bridge setup

Koop een AP (ik gebruik hiervoor een tplink wa801nd) en laat die connecten naar een ander ap (in jou geval de hotspot) , daar achter zou je een goedkope wireless router kunnen plaatsen voor dekking in je appartement

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:51
shure-fan schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
Ik weet niet of het een open hotspot is ofzo,

Anders zou je kunnen denken aan een bridge setup

Koop een AP (ik gebruik hiervoor een tplink wa801nd) en laat die connecten naar een ander ap (in jou geval de hotspot) , daar achter zou je een goedkope wireless router kunnen plaatsen voor dekking in je appartement
Kan je met die TP link dan ook van draadloos weer bedraad internet "maken" :?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ybos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:11:
[...]

De TP-link gebruiken om een bedraad netwerkapparaat aan een draadloos netwerk koppelen? Dat kan met de pricewatch: TP-Link TL-WR702N iig wel, van dat type weet ik niet, zal vast wel in de gebruiksaanwijzing staan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:51
Raven schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:15:
[...]

De TP-link gebruiken om een bedraad netwerkapparaat aan een draadloos netwerk koppelen? Dat kan met de pricewatch: TP-Link TL-WR702N iig wel, van dat type weet ik niet, zal vast wel in de gebruiksaanwijzing staan ;)
Thanks, mooi formaat ook dat ding, ga ik bestellen :)

• shure-fan
ybos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:11:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb zelf zo ook een repeater setup draaiende

Dit type apparaat kun je instellen als cliënt bridge

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Ik gebruik op vakantie vaak een laptop waar ik het wifi signaal mee opvang.de laptop staat op internet delen.daar vanaf een kabel vanuit de lan poort naar de wan poort van de router.die deelt het internet weer naar de mobieltjes.dat scheelt ongeveer per vakantie 60 euro aan wifikaartjes
Pagina: 1