Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij helpen?

Mijn laptop (MSI GE70 2PE Apache Pro) maakt geen verbinding meer met wifi-netwerken. Voorheen was dit nooit een probleem, maar sinds ik twee weken geleden een tijdje een internetstick gebruikt heb, kan ik geen wifi-verbinding meer krijgen.

Ik heb meerdere wifi-netwerken geprobeerd met verschillende apparaten, en alleen op mijn laptop werkt het niet. De laptop ziet de netwerken wel, maar geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Vliegtuigstand staat uit, Wifi staat aan.

Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen? Alvast bedankt voor de hulp :) _/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:18

lier

MikroTik nerd

Welk OS heb je (Windows 10?)?

Je kan (uitgaande van Windows) in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen en deze opnieuw laten toevoegen. Vaak helpt dit.

Wat is de exacte melding die je krijgt?
Staat er iets in de eventlog?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie lier!

Ik heb Windows 8.1.

De exacte melding die ik krijg is 'Kan geen verbinding maken met het netwerk'

In apparaatbeheer (config scherm/ hardware en geluiden/ apparaten en printers) kan ik kiezen voor MSI en SteelSeries Device. Ik denk dat ik dan MSI moet kiezen? Daar staat een hele lijst met netwerkadapters, maar geen netwerkkaart. Weet jij waar ik de netwerkkaart kan vinden? (sorry ik ben echt een leek op dit gebied)

De eventlog ga ik nu even zoeken...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De laptop ziet de netwerken wel, maar geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Aangezien je wel netwerken ziet lijkt me niet direct een problem met de network adapter.

Je zou de network adapter even kunnen uitschakelen en weer inschakelen.

Zijn de wifi netwerken beveiligd ?
Is het wachtwoord gewijzigd

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 17:01
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:23:

In apparaatbeheer (config scherm/ hardware en geluiden/ apparaten en printers) kan ik kiezen voor MSI en SteelSeries Device. Ik denk dat ik dan MSI moet kiezen? Daar staat een hele lijst met netwerkadapters, maar geen netwerkkaart. Weet jij waar ik de netwerkkaart kan vinden? (sorry ik ben echt een leek op dit gebied)
Volgens mij is dat niet het apparaatbeheer dat lier bedoelt. Probeer het volgende:

Windowstoets + R -> typ daar "devmgmt.msc" (zonder aanhalingstekens)

Dan kom je in het apparaatbeheer, waar onder 'Netwerkadapters' je hem zou moeten kunnen uitschakelen, inschakelen en/of verwijderen.

Waarom gebruik je trouwens een stick en niet de ingebouwde wifi?

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor jullie reacties, het probleem is opgelost door het netwerkadapter uit- en in te schakelen!

Ik gebruikte een stick omdat ik daarmee onbeperkt kon internetten voor een vast bedrag per dag i.v.m. tijdelijk geen wifi thuis. Als ik mijn telefoon als hotspot had ingesteld waren de kosten nogal opgelopen. Had ik dat handiger kunnen doen?
Pagina: 1