Spotify gebruikt 3G terwijl dat is uitgeschakeld!

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 13:11
Zeer vreemde gebeurtenis vandaag. Ik zit gewoon op kantoor Spotify te luisteren via mijn mobiel, krijg ik ineens een SMS-je dat ik bijna door mijn bundel ben. Wat blijkt, Wi-Fi staat uit en Spotify loopt nog gewoon te streamen! WTF! 8)7

Gecachete muziek kan het niet zijn geweest - ik kan gewoon elke willekeurige playlist aanklikken en de muziek afspelen, advertenties worden ingeladen, alles. In Mobile Data staat Spotify natuurlijk uitgevinkt. Ook als ik direct in Settings / Spotify kijk staat 'ie daar uit. Background app refresh staat aan, notificaties off. WiFi stond uit.

iPhone 6 (64GB)
iOS versie 9.2 (13C75)

Spotify mobiel verbruik stond voor herstart op 102 MB, na herstart op 145 MB.

Na een reboot weigert Spotify wel, maar dat stelt mij nu natuurlijk totaal niet gerust meer! Ben namelijk al een keer om tot nu toe onverklaarbare reden voor 115 euro over mijn bundel gegaan met deze iPhone..

Discussiewaarde: Meer mensen die dit hebben gehad ? Wees gewaarschuwd ? Advies ?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Zoals je het beschrijft is het zeer vreemd dat er dan alsnog mobiele data word gebruikt! Zou Wi-Fi assistentie die blokkade dan overrulen? Je kan dit uiteraard wel uitzetten, zie:
https://support.apple.com/nl-nl/HT205296

Stomp niet af, blijf slijpen

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 13:11
Ook die stond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

Ik herken het ook, is mij exact zo gebeurd. Om die reden Spotify ook nog eens extra geblokkeerd in 'toestaan mobiel dataverkeer' bij de instellingen van de iPhone (dus buiten Spotify om).
Overigens had Spotify een aantal maanden geleden nog wel eens last van dat albumafbeeldingen ineens verdwenen, totdat ik de mobiele datablokkade er weer af haalde. Spotify haalde dan, ondanks in de in-app uitschakeling van mobiele data, toch nog telkens zo'n 20-30 MB weer over en deed het dan weer.
Inmiddels gaat het al weer een aantal maanden goed met beide settings op mobiele datablokkade en regelmatig via Wifi verbonden zijn.