[Plex] Video stottert op Synology DS214play

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een Apple TV 4 aan te schaffen. Omdat hier ook een Plex app voor is heb ik besloten om Plex Media Server te installeren op mijn Synology DS214play.

Ik ben nu bezig geweest met het inrichten van Plex en heb nu al mijn muziek erin staan, evenals wat films en TV series. Ik zit nu met het volgende probleem: als ik een video wil kijken via de Plex app op mijn iPad Air of iPhone 6S dan blijft het beeld zwart. De app is continu aan het laden. Ik heb wel eenmalig € 4,99 betaald zodat ik onbeperkt kan streamen.

Als ik een video via mijn browser kijken, dan start de video wel met afspelen, maar hapert het beeld erg vaak. Om de paar seconden staat het beeld en geluid stil om even later weer door te gaan. De CPU van mijn DS214play gaat dan helemaal over zijn nek (tegen de 98% belasting).

Het gekke is dat als ik dezelfde video via Video Station / DS Video (Synology's eigen software) afspeel, het wel allemaal een stuk beter loopt. Ik heb een gigabit netwerk liggen maar de bottleneck schijnt de NAS te zijn.

Kan de DS214play het wel aan om Plex te draaien? Of zijn er verder nog settings die ik kan tweaken zodat het e.e.a. wat soepeler loopt? De lokale streamingkwaliteit staat op 'Origineel'. Ik heb geprobeerd om die wat lager te zetten, maar dat heeft niet echt verschil in resultaat.

Hopelijk hebben jullie wat tips :)

Groet,
DedSec85