Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Je moet ide-scsi in je kernel compilen, die staat bij de IDE/ATA opties
verder heb je nog SCSI-generic nodig, dat staat bij de SCSI opties
en dan heb je nog een keer cdrecord nodig (maar dat heb je vast al.... denk ik)
en dan pas kun je x-cdroast gebruiken....
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
SCSI Emulation heet dat toch in de kernel compile opties? Althans bij 2.2 was dat nog wel het geval. Zou ide-scsi kunnen zijn geworden inmiddels.
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
DammOp woensdag 20 juni 2001 18:58 schreef Wirf het volgende:
Je moet ide-scsi in je kernel compilen, die staat bij de IDE/ATA opties
Daar gaat me avond
kernel "ff" compileren hehehe nouja zal wel ff de how-to's erbij pakken
Thanks
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Hmmm... Ik wil ook CD's kunnen roasten onder Slackware 7.1, alleen dan via het console
Intentionally left blank.
Zou het aanzetten van de module niet genoeg zijn?
modprobe ide-scsi
(misschien in lilo nog aangeven "appended hdd=ide-scsi" maar dat hangt af van je pc configuratie)
modprobe ide-scsi
(misschien in lilo nog aangeven "appended hdd=ide-scsi" maar dat hangt af van je pc configuratie)
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
En daarvoor is cdrecord dus handig (dat is een console-progsel) - verder zelfde recept.Op woensdag 20 juni 2001 19:07 schreef Bitfreak het volgende:
Hmmm... Ik wil ook CD's kunnen roasten onder Slackware 7.1, alleen dan via het console
Xcdroast is niet veel meer dan een mooie front-end voor cdrecord feitelijk
't is jammer dat dat alleen maar kan met een IDE CD-speler. Die gebruikt namelijk stiekem al SCSI-commando's via de ATAPI-standaard. Die IDE-SCSI emulatiedriver doet dus in weze helemaal niets. Maar maakt het wel mogelijk om de IDE-CD-speler aan te spreken als echte SCSI-CD-speler. Je wordt dus HEEL ERG HARD GENAAID als je een SCSI CD-speler / brander koopt en daar 100 tot 200 piek meer voor neertelt. Die is namelijk alleen voorzien van een andere stekker en minale hardwarewijzigingen. Fabrikanten zijn naaiers.
Maar wat je het beste kunt doen is in je kernel-config (make menuconfig) IDE CD-Rom ondersteuning uitzetten, IDE-SCSI aan, SCSI-CD aan en SCSI-generic (voor het branden) aan. Dan is alles O.K.
cdrecord kan namelijk alleen maar SCSI-devices aan. En laten IDE-drives nou ook (beperkte) SCSI-devices zijn.
Maar wat je het beste kunt doen is in je kernel-config (make menuconfig) IDE CD-Rom ondersteuning uitzetten, IDE-SCSI aan, SCSI-CD aan en SCSI-generic (voor het branden) aan. Dan is alles O.K.
cdrecord kan namelijk alleen maar SCSI-devices aan. En laten IDE-drives nou ook (beperkte) SCSI-devices zijn.
mwa, valt best mee dat hardwarefabrikanten naaiers zijn hoor, voor die 100-200 piek extra krijg je een apparaat dat minder CPU gebruikt, beter gebruik kan maken van de beschikbare bandbreedte op de bus en met meer apparaten tegelijk op een bus kan samenwerken.
voor een thuisgebruiker is het misschien wat overdreven... maar dat doe je altijd jezelf aan he? Je hebt immers een keus gekregen van die aardige fabrikanten
voor een thuisgebruiker is het misschien wat overdreven... maar dat doe je altijd jezelf aan he? Je hebt immers een keus gekregen van die aardige fabrikanten
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ja, we hebben inderdaad de keus gekregen. En "wij Nederlanders" geven liever een paar gulden minder uit en nemen genoegen met iets minder.Op woensdag 20 juni 2001 23:02 schreef Wirf het volgende:
mwa, valt best mee dat hardwarefabrikanten naaiers zijn hoor, voor die 100-200 piek extra krijg je een apparaat dat minder CPU gebruikt, beter gebruik kan maken van de beschikbare bandbreedte op de bus en met meer apparaten tegelijk op een bus kan samenwerken.
Maar het CPU-grbuik zit hem niet in het apparaat. Dat zit voor de volle 100% in de controller die je gebruikt. Laat dat wel duidelijk zijn. Dus het blijft geldklopperij. Het is puur dat het minder mainstream is, en dat het ingewikkelder is dan normaal. En dat ze niet hoeven te stunten omdat er iets goedkopers is. SCSI-mensen zijn een ander slag mensen. Die gaan voor kwaliteit en letten minder op de centjes. (P.S. Ik heb zelf een echte SCSI-brander, dus ik ga ook voor de kwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat het goed is.)
Voor mijn systeem was een
append= "hdd=ide-scsi" in LILO
en een
modprobe ide-scsi
voldoende om het ding een SCSI device na te laten doen.
append= "hdd=ide-scsi" in LILO
en een
modprobe ide-scsi
voldoende om het ding een SCSI device na te laten doen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
in vervolg hierop:
wie weet DE util om mp3's in een keer op de console disc-at-once weg te branden?
wie weet DE util om mp3's in een keer op de console disc-at-once weg te branden?
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Ehm...dit is een gokje, maar moet het niet zo werken? :
mpg123 /muziek/*.mp3 | cdrecord -audio -pad -dao dev=0,3,0
't is maar een gok natuurlijk...:)
al geprobeerd, maar -dao word genegeeerdOp donderdag 21 juni 2001 23:03 schreef Valium het volgende:
Ehm...dit is een gokje, maar moet het niet zo werken? :
(en overigens werkt het niet zoals jij het zegt, je moet iedere file apart decoden, ik gebruik nu een perl scriptje wat voor iedere mp3 een proces forkt en die koppeld aan een fifo op de hd, werkt op zich erg goed, maar geen disc-at-once
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Pagina: 1