• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo Tweakers,

Ik ben sinds kort overgestapt van een Surface RT tablet naar een HP-pavilion 15-ab140nd. Ik doe een opleiding en maak daar veel gebruik van OneNote, eigenlijk iedereen maar mijn voordeel was dat ik met mijn tablet altijd even snel een tabelletje kon tekenen of een pijltje neerzetten etc. Zo was ik altijd veel sneller met aantekeningen maken. Opzich simpele handelingen maar dit mis ik wel met mijn laptop.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met mijn Surface RT of trackpad (van mijn laptop) met een bepaald programma bijv. een soort 'tekentablet' kan maken waarmee ik die handelingen kan verrichten. Het heeft dus geen hoge eisen maar zou mij wel enorm helpen.

Weet trouwens niet of dit in het goede topic staat maar dit leek mij het meest logisch, anders graag een schopje door een modje als het ergens anders beter past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Denken jullie dat een HDMI kabel kan werken? waardoor ik bijvoorbeeld OneNote op mijn tablet weergeef en vervolgens teken op mijn tablet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:19

TommieW

Numa numa.

Ik zie de Surface RT niet zo snel werken als een HDMI ontvanger. Maar waarom blijf je niet gewoon je Surface gebruiken om aantekeningen op te maken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
TommieW schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:03:
Ik zie de Surface RT niet zo snel werken als een HDMI ontvanger. Maar waarom blijf je niet gewoon je Surface gebruiken om aantekeningen op te maken?
De SurfaceRT heeft wel een mini-HDMI poort dus dan kan k hem toch als extern beeldscherm gebruiken?

Ik wil mijn laptop primair gebruiken en zo af en toe mijn tablet om te "tekenen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
De mini-HDMI poort is een uitgang, geen ingang, je kan de Surface dus niet als extern beeldscherm gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Ramon schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:18:
De mini-HDMI poort is een uitgang, geen ingang, je kan de Surface dus niet als extern beeldscherm gebruiken.
Ohh oke dat wist ik niet. Bedankt!

Is er nog een andere manier via de Surface RT of mijn trackpad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:37

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je zou hem via een programma als splashtop als tweede scherm kunnen configureren.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Johan9711 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:21:
Je zou hem via een programma als splashtop als tweede scherm kunnen configureren.
Bedankt! heb het net kunnen testen en dat Splashtop werkt eigenlijk gewoon perfect voor mijn doeleinden! zeer snel en soepel als je het eenmaal instelt. Alleen jammer dat de resolutie (laptop) veranderd wordt tijdens het streamen waardoor ik een vierkant beeld heb. Ik zie niet waar ik dat kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:41
TweakTweet schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:12:
[...]

Bedankt! heb het net kunnen testen en dat Splashtop werkt eigenlijk gewoon perfect voor mijn doeleinden! zeer snel en soepel als je het eenmaal instelt. Alleen jammer dat de resolutie (laptop) veranderd wordt tijdens het streamen waardoor ik een vierkant beeld heb. Ik zie niet waar ik dat kan veranderen
Waarschijnlijk staat je beeld op dupliceren, waardoor je dus op beide beelden hetzelfde ziet. Aangezien beide schermen niet dezelfde beeldverhouding hebben, moet hij dus één van de twee aanpassen, en kiest hij voor de verhouding waardoor op beide schermen alles past.
Wanneer je je tweede scherm op extend (Engelse windows hier) zet, dan heb je twee aparte schermen, en kun je One Note op je tablet open zetten, en op je laptop iets anders. Dan gebruikt hij voor beide schermen ook de eigen resolutie.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
The_Fes schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Waarschijnlijk staat je beeld op dupliceren, waardoor je dus op beide beelden hetzelfde ziet. Aangezien beide schermen niet dezelfde beeldverhouding hebben, moet hij dus één van de twee aanpassen, en kiest hij voor de verhouding waardoor op beide schermen alles past.
Wanneer je je tweede scherm op extend (Engelse windows hier) zet, dan heb je twee aparte schermen, en kun je One Note op je tablet open zetten, en op je laptop iets anders. Dan gebruikt hij voor beide schermen ook de eigen resolutie.
Oke dat ga ik vanavond na mijn stage proberen, klinkt logisch. Mocht ik er niet uit komen dan hoor je wel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
The_Fes schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Het lukt toch niet helemaal om hem als 2e scherm te configureren, kan je nog eens zeggen hoe het moet? Het 2e scherm is een Surface RT en het 'gewone' scherm is mijn laptop. Waar moet ik wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Iemand ervaring die me kan helpen?
Pagina: 1