1 Album opgesplit in 2 albums

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb een iPhone 6S en ik heb er muziek op gezet. Nou is een album opgesplitst in 2 albums.

Het eerste nummer van het album staat los van de overige nummers. Beiden albums heten hetzelfde, maar ze staan wel gesplitst. In itunes staan ze wél goed bij elkaar in een album. Ook bij het synchroniseermenu in iTunes hoef ik maar één album aan te klikken om te synchroniseren.

Ik heb geprobeerd om de info van de nummers te veranderen, door het een ander album naam te geven en te synchroniseren, maar ook dan wordt het album gesplitst.

Op internet kan ik alleen hulp vinden hoe ik in itunes nummers kan groeperen tot een album, maar in iTunes staat het dus al goed.

Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg?

Ik gebruikt MP3tag om de metadata van de nummers goed te zetten. Ik typ dus voor elk nummer tegelijk de albumnaam in.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:47
Is het toevallig een verzamel album? Zo ja, zou je het complete album eens kunnen selecteren en via info het als een compilatie kunnen aan vinken om te zien of dat je probleem oplost?

• aicaramba
Het is geen verzamelalbum. Maar ik zal het alsnog proberen, wanneer ik thuis ben.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:47
Wat bij mij ook wel eens heeft geholpen naast de compilatie oplossing is weer het hele album selecteren, naar info gaan en dan alle overlappende informatie te selecteren (jaartal, albumnaam, artiest, albumart, aantal nummers, etc). Als er ergens iets niet overeen komt kan dat de reden zijn dat er twee afzonderlijke albums worden weergegeven.

• aicaramba
J-M-T schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:14:
Wat bij mij ook wel eens heeft geholpen naast de compilatie oplossing is weer het hele album selecteren, naar info gaan en dan alle overlappende informatie te selecteren (jaartal, albumnaam, artiest, albumart, aantal nummers, etc). Als er ergens iets niet overeen komt kan dat de reden zijn dat er twee afzonderlijke albums worden weergegeven.
Ja, dat heb ik gedaan in mp3 tag. Dat is een programma om de metadata in het music bestand zelf te veranderen in plaats van veranderen in iTunes. Het voordeel hiervan is dat de wijzigingen worden bewaard, ook als je de muziek ooit in iemand anders z'n itunes wil zetten, of ooit verwijdert en opnieuw in itunes zet.

Maar als het niet goed zou zijn zou het ook in iTunes al verkeerd moeten staan, maar daar staat het gewoon goed. Ook als ik het nummer wat niet bij het album zit los selecteer staat er gewoon dezelfde albumnaam.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8zg75wV.png?1

Ik zal alsnog proberen dit te wijzigen in iTunes, maar dat zou niets uit moeten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 24-12-2015 08:55 ]

• aicaramba
J-M-T schreef op donderdag 24 december 2015 @ 06:55:
Is het toevallig een verzamel album? Zo ja, zou je het complete album eens kunnen selecteren en via info het als een compilatie kunnen aan vinken om te zien of dat je probleem oplost?
Het vinkje verzamel album stond aan en dat heb ik uitgezet, nu is het opgelost!

Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb hier ook een probleem mee, nu iets anders

als ik een dubbel album samenvoeg en de eerste 15 nummers markeer met "schijf 1 van 2" en de volgende 15 nummers met "schijf 2 van 2" dan worden ze samengevoegd op het laatste nummer van schijf 2 na.

dit heb ik bij heel veel albums, alle metadata is het zelfde maar toch blijven er nu 2 albums (waarvan er in 1 dus maar 1 nummer zit) te zien zijn ipv alles onder 1 album.

als ik dan in finder zoek dan staat alles wel gewoon in 1 hoofdmap, alleen itunes laat ze dus niet goed zien.

iemand een idee?
Pagina: 1