Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Selectie vernauwd tot 4 laptops. Welke?

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:26
Ik wou een laptop met veel geheugen, snelle SSD en de mogelijkheid om op 2 1920x1200 / 2560x1600 schermen aan te sluiten.

Ik doe geen video-bewerking of spellen spelen. Gewoon internetten, veel data-analyse en coderen (PHP, Clojure) in Emacs. Wat ik vooral ga doen is veel data-analyse en coderen in Emacs. Met de bovenstaande criteria heb ik m'n selectie vernauwd tot de volgende kandidaten:

http://tweakers.net/price...ing/474433;469015;476361/

Echter, de AMD A10-8700P is een twijfelgevalletje maar de M.2 SSD maakt veel goed. Ik kan echter nergens vinden of deze een NVMe is.

Dus daarom leg ik m'n vraag bij jullie neer: wat zouden jullie aanraden? En vooral waarom? :).

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 08:32
Als ik zo dat lijstje eens bekijk denk ik dat de Toshiba de beste keuze is, echter is de Asus wat betreft de video kaart waarschijnlijk een betere optie omdat deze een Nvidia GT940M heeft met eigen geheugen.
De Lenovo heeft een glanzend scherm wat erg hinderlijk kan zijn als je verlichting achter of boven je hebt (zoals zonlicht).
Verder ben ik geen AMD aanhanger en vindt ook dat het netwerk gebeuren aan de slechte kant is met 100Mb en bgn wifi.

Dus al met al is de Toshiba het meest modern en is het geheugen uit te breiden naar 16GB.

[ Voor 4% gewijzigd door DWattel op 23-12-2015 22:20 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Hatsieflatsie
Bedankt voor je reactie. Maar de videokaart lijkt mij niet zo van belang als ik geen spellen speel. Of ik vergis mij? En 100Mb is toch zat voor als je niet elke dag bluray's downloadt? (100 mb is iets van 5 MB per seconde?)

[ Voor 11% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-12-2015 14:06 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Hatsieflatsie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:06:
Bedankt voor je reactie. Maar de videokaart lijkt mij niet zo van belang als ik geen spellen speel. Of ik vergis mij? En 100Mb is toch zat voor als je niet elke dag bluray's downloadt? (100 mb is iets van 5 MB per seconde?)
10mb per seconde, voor de meeste mensen thuis zat, echter alles behalve toekomst bestendig, vooral als je niet een gemiddelde consument bent, wij hebben thuis 200mbps internet en dat is dan te snel voor die aansluiting, mijden die handel met zo trage ethernet dus.

• Hatsieflatsie
10 MB per seconde is toch ook toekomstbestendig? Netflix heeft toch iets van 4MB per seconde nodig voor streamen van HD-kwaliteit?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Hatsieflatsie schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:25:
10 MB per seconde is toch ook toekomstbestendig? Netflix heeft toch iets van 4MB per seconde nodig voor streamen van HD-kwaliteit?
Voldoende ja, toekomst bestendig nee.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Hoe wil je op die HP twee schermen gaan aansluiten?

• Hatsieflatsie
Goede vraag. Ik heb gezocht op docking stations voor HP pavillions 15, maar uit de beschrijving van de docking station werd het mij niet duidelijk of het daarmee 2 schermen + laptopscherm gelijktijdig ondersteunt.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De Asus lijkt me de beste optie. M.2 heb je in principe niet nodig en voor de rest heeft hij de beste specs, ook de bouwkwaliteit van Asus laptops is doorgaans prima.

E: Al moet ik zeggen dat 5Ghz ondersteuning (in de Toshiba) wel fijn is... Moeilijke keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 27-12-2015 17:03 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:25:
4MB per seconde is het zeker niet. Met 1MB/s red je het ook makkelijk. Ik zie geen enkel probleem met 10MB/s. Daar kan je zelfs makkelijk 4K mee streamen en dan hou je nog heel veel over. De enige beperking van 100Mb zou zijn als je 200Mb of sneller glazvezel zou krijgen en je dan niet met de maximale snelheid kan downloaden. Verder kan er nu alles mee en over 5 jaar zie ik dat niet anders.
Mizgala28 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:46:
[...]

Voldoende ja, toekomst bestendig nee.
Wat verwacht je de komende 5 jaar dat het niet voldoende is ?

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2015 17:11 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Hatsieflatsie schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:59:
Goede vraag. Ik heb gezocht op docking stations voor HP pavillions 15, maar uit de beschrijving van de docking station werd het mij niet duidelijk of het daarmee 2 schermen + laptopscherm gelijktijdig ondersteunt.
Dan zal het waarschijnlijk een usb docking station worden, het aansluiten van hoge resolutie schermen via usb kost je erg veel resources
Pagina: 1