Iphone 4 (accu) defect ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:10
De IPhone 4 van mijn vrouw viel regelmatig spontaan uit en de batterijduur was niet meer geweldig meer dus een nieuwe accu besteld.

Het vervangen hiervan was simpel genoeg maar helaas is het probleem niet verholpen en lijkt het zelfs erger te zijn geworden.

-Toestel valt random uit
-Apps laden duurt lang
-Toestel loopt vast
-Toestel moet regelmatig hard gereset worden.

Wellicht heb ik een slechte accu te pakken (wel in NL gekocht, maar die dingen komen waarschijnlijk toch uit China).

Zou het zinvol zijn nogmaals een nieuwe accu te installeren ?
Iets anders wat ik over het hoofd gezien kan hebben bij de montage van de accu dat dit soort problemen veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Kan je geen garantie claimen voor de accu die je besteld hebt?

Stats

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Heb je het idee dat de batterijduur WEL verbeterd is door de nieuwe accu?
Als ik je probleemlijst zo lees, zou ik niet verwachten dat het met de accu te maken heeft, eerder een defect op het logic board zelf. Dan verbaasd het mij niet dat je dezelfde problemen nog steeds hebt, maar zou ik wel verwachten dat de batterijduur nu wel beter is.
Vincitore schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:35:
Kan je geen garantie claimen voor de accu die je besteld hebt?
Want jij kan aantonen dat die nieuwe accu niet goed is?
Daarnaast, hoop gedoe voor twee tientjes en het probleem is dan nog steeds niet opgelost.

• Noppesnada
vanaalten schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:02:
Heb je het idee dat de batterijduur WEL verbeterd is door de nieuwe accu?
Als ik je probleemlijst zo lees, zou ik niet verwachten dat het met de accu te maken heeft, eerder een defect op het logic board zelf. Dan verbaasd het mij niet dat je dezelfde problemen nog steeds hebt, maar zou ik wel verwachten dat de batterijduur nu wel beter is.

[...]

Want jij kan aantonen dat die nieuwe accu niet goed is?
Daarnaast, hoop gedoe voor twee tientjes en het probleem is dan nog steeds niet opgelost.
De problemen lijken wel toegenomen sinds de nieuwe accu, vandaar dat ik dacht iets verkeerd gedaan te hebben bij het plaatsen. Dat is echter zo simpel dat ik me dat niet kan voorstellen.

Garantie claimen op de accu vind ik te veel gedoe voor een tientje.

nog suggesties ?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wanneer is de iPhone het laatst factory reset uitgevoerd? Je zou ook een grote uitzoek/opschoon aktie kunnen doen daarna restart, nieuwe iCloud backup maken en daarna factory reset.

Een rigoreuzere methode, een volledig schoon ipsw image erop zetten (7.1.2) wel ook eerst de iCloud backup optimaal maken. https://ipsw.me

En/of deze checklist even langslopen: http://www.iculture.nl/tips/iphone-opladen-werkt-niet-tips/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 08:38
Waar heb je deze accu gekocht? Welke accu's zijn van degelijke kwaliteit? Ik heb zo het gevoel dat elke niet originele accu rommel uit China is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Grandshock schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:13:
Waar heb je deze accu gekocht? Welke accu's zijn van degelijke kwaliteit? Ik heb zo het gevoel dat elke niet originele accu rommel uit China is.
Niet in China gekocht, maar gewoon een bedrijf in Belgie dat ook in NL levert. Ik noem liever geen bedrijfsnaam omdat niet vast staat dat het de accu is die niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
GerardVanAfoort schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:51:
Wanneer is de iPhone het laatst factory reset uitgevoerd? Je zou ook een grote uitzoek/opschoon aktie kunnen doen daarna restart, nieuwe iCloud backup maken en daarna factory reset.

Een rigoreuzere methode, een volledig schoon ipsw image erop zetten (7.1.2) wel ook eerst de iCloud backup optimaal maken. https://ipsw.me

En/of deze checklist even langslopen: http://www.iculture.nl/tips/iphone-opladen-werkt-niet-tips/
Goede tips !

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:27
Noppesnada schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:30:
De IPhone 4 van mijn vrouw viel regelmatig spontaan uit en de batterijduur was niet meer geweldig meer dus een nieuwe accu besteld.

Het vervangen hiervan was simpel genoeg maar helaas is het probleem niet verholpen en lijkt het zelfs erger te zijn geworden.

-Toestel valt random uit
-Apps laden duurt lang
-Toestel loopt vast
-Toestel moet regelmatig hard gereset worden.

Wellicht heb ik een slechte accu te pakken (wel in NL gekocht, maar die dingen komen waarschijnlijk toch uit China).

Zou het zinvol zijn nogmaals een nieuwe accu te installeren ?
Iets anders wat ik over het hoofd gezien kan hebben bij de montage van de accu dat dit soort problemen veroorzaakt ?
Ik heb enkele maanden terug zoiets gedaan met een 4S. Nieuwe (Apple) accu er in, omdat de telefoon bij 40% uitviel, of in enkele minuten van 100 naar 10% was.
Helemaal geen verbetering. Het lijkt mij dat de aansturing van de batterij (bestaat dat?) het probleem is en niet de accu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Na bovenstaande optimalisaties is een batterij kalibratie ook wel zinvol voor een correcte weergave van accu percentage:

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Heb er gisteren weer een nieuwe accu in gezet en een complete reset naar fabrieksinstellingen.

Vooralsnog werkt het toestel probleemloos. Blijft niet meer hangen, geen reboots, laadt netjes op.

Lijkt dus toch een slechte accu te zijn.

Enige nadeel is dat ik al een nieuwe iphone 5s heb gekocht voor mijn vrouw ☺

Ach, hebben wel in ieder geval een reservetoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Je kan hem altijd nog te koop zetten , denk dat het zelfs handiger is , nu krijg je er nog ongeveer 50€/60€ voor( goede staat) .
Pagina: 1