Mailsoftware waarbij users een mailadres kunnen aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik run al jaren een domein waarbij een nieuwe gebruiker zonder mijn tussenkomst een mail adres kan aanmaken. Daarvoor gebruik ik betaalde software en dat ging enige jaren goed.

Tot afgelopen week. De software doet een callback naar een licentie server en krijgt tegenwoordig een timeout waardoor mijn software niet meer werkt en mijn gebruikers (2000+) niet meer mogen/kunnen inloggen. Ik heb van alles geprobeerd, bellen, mailen (wat bekend is in de whois), maar er wordt nergens op gereageerd of de mails bouncen terug. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk, want het was een projectje van me waar ik behoorlijk trots op was :(

Nu dacht ik de callback code er wel uit te slopen, maar de php files zijn allemaal encrypted met Ioncube. En het zijn er zoveel dat ik ze niet allemaal decrypt krijg :(

Dus nu ben ik op zoek naar een mailprogramma waarbij mijn users zich opnieuw moeten kunnen aanmelden. Ik ben de hele dag op zoek geweest naar zoiets maar volgens mij is b1g.de de enige die me zoiets kan leveren. Maar weten jullie misschien nog een software pakket die dit kan? Ik wil er best voor betalen, maar ben er nu wat huiverig voor. Ik heb betaald voor een lifetime license, maar als de software een callback doet en de "lifetime" server is er niet meer is alles voor niet geweest.

hopelijk kan iemand me ergens naar toe brengen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 15:24
Ik heb met google dit gevonden: https://www.hmailserver.com/

Het is geen pakket wat ik ken en kan je ook niet vertellen of dit zal doen wat je vraagt maar dat moet je dan zelf even uitzoeken.

En anders zou je eens kunnen kijken naar linux server distributies die complete email servers bieden, zoals ClearOS die hier ook op tweakers was te vinden. Zie https://www.clearos.com

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je hulp bij het zoeken. Ik heb er een hoop gevonden, maar ik ben echt op zoek naar een softwarepakket waarbij een user een e-mailadres kan aanmaken zonder dat ik dat hoef te doen. Probleem bij al die pakketten die ik heb gevonden is dat ze juist die feature er niet bij hebben staan.

Hmailserver is helaas een Windows pakket (zover ik heb gelezen) en ik zoek echt een linux pakket/script. Ik weet hoe ik een mailserver op Linux moet instellen, alleen is dus het probleem dat ik de user zelf moet aanmaken willen ze uiteindelijk toegang krijgen tot het mailsysteem.

Nu las ik iets van Roundcube en een mod die daarvoor geschreven is zodat users dat zelf kunnen doen, maar die kan ik vooralsnog niet echt vinden (waarschijnlijk al deprecated).

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Exchange Online gebruiken en key-users toegang tot de portal geven om users aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07 05:48
Volgens mij zijn er voldoende mail server met een MySQL Database voor de gebruikers informatie. Of via api's te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
jimbo123 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:03:
Exchange Online gebruiken en key-users toegang tot de portal geven om users aan te maken?
(2000+ users * 3,40euro) * 12maanden = 81600+ euro per jaar, goede kerst voor Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Yzord schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:03:
Ik weet hoe ik een mailserver op Linux moet instellen, alleen is dus het probleem dat ik de user zelf moet aanmaken willen ze uiteindelijk toegang krijgen tot het mailsysteem.
Ik ken helaas geen pakket dat dat kan. Ik denk dat je zoiets zelf zou moeten schrijven. Als je een SQL backend gebruikt voor je mailserver (waarin alle mailboxes en aliases staan), is het wel te doen om in PHP een pagina te schrijven waar gebruikers zichzelf kunnen registreren.

Als je niet helemaal vanaf 0 wilt beginnen zou je bijvoorbeeld ook een uitbreiding op bestaande webinterfaces, zoals ViMbAdmin, kunnen schrijven. ViMbAdmin biedt al een webinterface voor het managen van de database, alleen de functie die jij zoekt (mogelijkheid voor users om zichzelf te registreren) mist nog.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38
Welke backend gebruik je nu? qmail? Sendmail? Postfix?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:48
Je maakt toevallig ook geen gebruik van DirectAdmin? Zo ja, dan heb ik waarschijnlijk nog wel een mooi script voor je waarmee gebruikers hun eigen e-mailadres mogen aanmaken (werkt via DirectAdmin API).

Anders is het misschien het overwegen waard om zo'n DA licentie aan te schaffen.
Wil best voor je kijken of dat script nog werkt anno 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik maakte gebruik van DA. Daar wilde ik juist vanaf :) ik heb een dev gevonden die iets van de grond af wilt opbouwen en daar ben ik nu mee in gesprek.
Pagina: 1