windows 10 pro update 1511 ongewenste wijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entjesbe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:37
Hallo,

Vorige weekend kreeg ik de update 1511 binnen en heb ik deze geïnstalleerd.
Sinds die tijd heb ik wat ongewenste verschijnselen.

1 Mijn Synology NAS was plotseling niet meer zichtbaar in de verkenner als computer. Een netwerk verbinding maken was nog wel mogelijk. Zoeken in diverse instellingen bracht geen uitkomst. Vervolgens de update teruggedraaid. Geen resultaat. Gisteren nog weer wat instellingen geprobeerd waaronder een extra referentie op IP-adres voor de NAS. Ook geen resultaat.
Schetst mijn verbazing dat bij het opstarten vandaag het probleem toch is opgelost.

2 Mijn achtergrondafbeelding wordt spontaan aangepast in een afbeelding uit mijn foto-verzameling. Terugzetten is geen probleem, maar het gebeurd steeds weer opnieuw. De optie diavoorstelling staat uit.

Iemand anders ook deze ervaringen met de achtergrondafbeelding en wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entjesbe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:37
Niemand die hetzelfde probleem heeft met het ongewenst veranderen van de achtergrondafbeelding?

Ik heb geprobeerd om windows dan maar een dia-show te laten geven op de achtergrond met een folder waar maar één afbeelding in zit. Maar zelf daar trapt hij niet in. Hij blijft gewoon mijn foto-folder gebruiken op de E schijf die ik niet eens aangewezen heb.
Wellicht ergens een registersetting aanpassen?