Ik ben anderen aan het helpen thuis hun (glasvezel) TV, internet, telefonie aan te sluiten.
Ze hebben 2 TV's thuis, de éne beneden en de andere boven.
Internet & telefonie werkt prima. TV werkt bedraad ook prima.
- via powerline beneden TV en boven bedraad werkt prima
- via powerline boven TV en beneden bedraad werkt prima
- beide TV's via powerline werkt niet, zodra de éne werkt en ik sluit een andere aan dan klapt de boel dicht.
Er wordt hier gebruik gemaakt van Devolo powerline adapters. In de meterkast kan ik slechts kiezen uit één stopcontact / groep om de powerline adapters aan te sluiten.
Heeft iemand enig idee of het überhaupt mogelijk is om twee tv's via powerline aan de praat te krijgen?
Kan iemand die dit thuis werkend heeft gekregen me uitleggen hoe?
Ik heb de google & de zoekfunctie gebruikt maar ben vooralsnog alleen problemen over dit onderwerp tegengekomen, geen oplossingen. Ergens heb ik een donkerbruin vermoeden dat het met 2/3 switches wellicht op te lossen is, maar dan wil ik dit eerst zeker weten voordat ik die mensen op kosten jaag.
Vriendelijke groet,
Chris
Ze hebben 2 TV's thuis, de éne beneden en de andere boven.
Internet & telefonie werkt prima. TV werkt bedraad ook prima.
- via powerline beneden TV en boven bedraad werkt prima
- via powerline boven TV en beneden bedraad werkt prima
- beide TV's via powerline werkt niet, zodra de éne werkt en ik sluit een andere aan dan klapt de boel dicht.
Er wordt hier gebruik gemaakt van Devolo powerline adapters. In de meterkast kan ik slechts kiezen uit één stopcontact / groep om de powerline adapters aan te sluiten.
Heeft iemand enig idee of het überhaupt mogelijk is om twee tv's via powerline aan de praat te krijgen?
Kan iemand die dit thuis werkend heeft gekregen me uitleggen hoe?
Ik heb de google & de zoekfunctie gebruikt maar ben vooralsnog alleen problemen over dit onderwerp tegengekomen, geen oplossingen. Ergens heb ik een donkerbruin vermoeden dat het met 2/3 switches wellicht op te lossen is, maar dan wil ik dit eerst zeker weten voordat ik die mensen op kosten jaag.
Vriendelijke groet,
Chris