Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lara zoekt Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Hey Guys, ik zoek een nieuwe laptop, eigenlijk alleen om te surfen, werken, muziek streamen en downloaden van series etc.
Ik zou eigenlijk wel een ssd schijf willen, heb ik mij even in verdiept en die snelheid lijkt mij wel wat. Maar wil toch wel 500 gb geheugen. Verder vind ik het scherm belangrijk omdat ik af en toe een serie op de laptop kijk.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 400 en 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee niet heel veel, heb al een werklaptop en deze is echt voor privé gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vond deze wel interessant. Lenovo G50-80 80E502UFNX
alleen geen SSD.

Ben benieuwd of iemand mij advies kan geven. Dankje !

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Vul in de pricewatch van Tweakers je gewenste criteria in en er rolt vast wat uit.

- Schermgrootte lijkt me een belangrijk criterium: 13 inch vind ik al gauw te klein bijvoorbeeld. Ik kijk zelf graag naar een 17 inch voor entertainment, YouTube, enz...;

- Full HD of niet (om je filmpjes te kijken) de prijs van de notebook stijgt aanzienlijk bij deze keuze voor Full HD (1920x1080)... Zeker i.c.m. een groot scherm;

- 500 GB geheugen is wel erg veel. 500 GB opslag bedoel je natuurlijk. HDD is ook goed, dan kan je over bv. drie jaar je notebook een upgrade-je geven met een SSD. Die grotere SSD's zijn dan vast goedkoper dan nu.Tegenwoordig zijn er ook hybride-HDD's die zijn stiekem ook een beetje SSD;

- Minimaal 4 - 8 GB geheugen;

- Geluid van je notebook is ook belangrijk. De duurdere "entertainment-notebooks" hebben krachtigere speakers ingebouwd in het stuk tussen het toetsenbord en de rand van het scherm. Er zijn ook notebooks met minder mooi geluid uit speakers de onderkant van de palmrests.
Maar als je een mooie set externe speakers heb waar een krachtig geluid uitkomt dan is dat ook fijn. Je bureau staat dan wel iets voller;

- Notebook met een i3 of i5 CPU uit generatie Broadwell of Skylake is voldoende;

- HDMI-uitgang zodat je de notebook ook aan je platte TV kan hangen;

- Heb je een voorkeur voor een bepaald merk? HP, Asus, Dell en/of Lenovo?

[ Voor 15% gewijzigd door Shmoopy op 23-12-2015 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je snelle reactie. Ik had de pricewatch al ingevuld en al wat ideeen opgedaan.

Ik heb geen voorkeur voor een merk. Bedoel idd 500 GB opslag. Full HD scherm lijkt mij top en moet me denk ik niet blind staren op SSD. Ik zat zelf aan 15,6 inch te denken. HDMI uitgang is wel een goede tip. dank!

Nog adviezen aan de hand van bovenstaande?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kies er 1 met een 500GB harde schijf (of groter), vervang deze met een SSD en plaats de 500GB schijf op de plek van het DVD station met een HDD caddy :)

• Shmoopy
Ik heb zelf een voorkeur voor HP, Asus en Dell. In iets mindere mate Lenovo.

pricewatch: HP 15-ac132nd vind ik wel mooi. Ik kan niet goed zien waar de speakers zitten.

- USB3.0 was ik vergeten als criterium. Maar dat is nu alweer standaard aan het worden.

Heb net ook wat toegevoegd bij de vorige post over speakers en geluid. Al gelezen?

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
De HP lijkt mij ook wel een goede optie, alleen is die wel wat duurder dan de Lenovo. De Lenovo voldoet volgens mij ook aan je eisen, maar die heeft een glanzend scherm en de HP een mat scherm. Ook heeft de HP meer opslag, wat natuurlijk ook zorgt voor de hogere prijs. De resolutie is ook hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door -World- op 23-12-2015 19:44 ]

• Shmoopy
- Mat of glanzend scherm is voor veel mensen een belangrijk criterium.

Numeriek toetsenbord zeer handig (voor mij een must maar anderen laten het links liggen... rechts liggen...)

- Verlicht toetsenbord is ook handig in het donker. Maar dan sluit je heel veel goede notebooks uit die dit niet hebben. Vandaar dat ik dat niet heb genoemd.

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Ligt het aan mij of staat er bij die Lenovo op Tweakers bij de specificaties dat er geen numeriek toetsenbord op zit en op de foto wel?

• Shmoopy
-World- schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:54:
Ligt het aan mij of staat er bij die Lenovo op Tweakers bij de specificaties dat er geen numeriek toetsenbord op zit en op de foto wel?
Dat is het vervelende van prijsvergelijkingssites. Niet alles klopt en je kan per ongeluk een prachtexemplaar van een notebook uitsluiten door een "verkeerd filter".

Vaak klopt het bij details als toetsenbordverlichting e.d. ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verlicht toetsenbord vind ik wel fijn. maar ik heb eigenlijk geen ervaring met mat of glanzend scherm. Wat is precies het verschil, in kwaliteit als je veel series etc op je laptop kijkt?

Geluid is in orde, heb een externe set prima boxjes.

thx guys voor al de snelle reacties.

• Shmoopy
Glanzend reflecteert veel meer. Maar als je met je rug tegen een muur zit of er zijn geen lichtbronnen of ramen achter je dan is het goed te doen met een glanzend scherm.

Toen ik mijn "entertainment-notebook" 9 jaar geleden kocht hadden bijna alle duurdere exemplaren een glanzend scherm. Zelf heb ik een iets donkere woonkamer en geen ramen achter mij. Vroeger stond en zat ik met mijn rug tegen de muur. Ik heb geen last van schitteringen en reflecties maar anderen willen absoluut geen glanzend scherm.

Ga je in de zon of vaak in de tuin zitten dan zou ik een glanzend scherm afraden.

Edit: Ik zoek nu op 15,6 inch, Full HD en verlicht toetsenbord: Hopla, de prijs schiet naar minimaal 675 euro.

Dat verlicht toetsenbord maakt het wel flink duur. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Shmoopy op 23-12-2015 20:23 ]

Pagina: 1