Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met PC - Met video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieftse Techies/Tweakers

Ik heb vandaag men eien pc gebuild en alles leek prima te verlopen, totdat ik hem probeerde te starten.

Wanneer ik hem start krijg ik ten 1e geen output naar men monitor.
Ten 2e flashed mijn moederbord oranje wanneer men pc aanstaat. Maar waarom?
Ten 3e gaat de computer aan en blijft hij maar herstarten. (zie voorbeeld).

Ik heb geen flauw idee wat er mis is. Misschien te weinig voeding of een kabel verkeerd. Wat raar is dat de GPU die recht op de voeding is aangesloten ook aan en uit gaat.

Voorbeeld:

Heeft iemand enig idee?

Verwijderd

Post eens maar je specs en wat je zelf al gevonden hebt. Ook is een kleurencode of bliepjescode van een moederbord een bepaald teken. Zoek dit ook op in de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:11:
Post eens maar je specs en wat je zelf al gevonden hebt. Ook is een kleurencode of bliepjescode van een moederbord een bepaald teken. Zoek dit ook op in de handleiding.
Wat bedoel je met wat je zelf al gevonden hebt? En men specs zijn de volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,90€ 244,90
1Asus Z170-K€ 123,95€ 123,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 369,80€ 369,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 58,95€ 58,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 45,95€ 45,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 63,50€ 63,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,31€ 80,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,26

Met als cpu koeler een Scythe Fuma

Verwijderd

Wat heb jezelf al opgezocht? Als ik het me goed herinner zijn hier meerdere topucs over op tweakers zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:16:
Wat heb jezelf al opgezocht? Als ik het me goed herinner zijn hier meerdere topucs over op tweakers zelf.
Nou iemand heeft me gezegd dat die kleuren in de manual staan maar volgens mij staan die voor bij de Ethernet.

Het is me dus totaal niet duidelijk wat het is en ik ga nu kijken wat er op tweakers te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende gevonden:

Ik heb recent een GA-Z170X-UD5 TH moederbord aangeschaft voor mijn i7 6700k. Deze heeft echter moeite met opstarten vanuit cold boot. Wanneer ik de power button indruk licht de powerled op, starten de fans en hoor ik de dvd-brander bezig zijn, na enkele seconden valt het systeem volledig uit en begint deze cyclus weer vanaf voor af aan. Dit doet die zo een aantal keren (volledig willekeurig hoe vaak) en dan ineens start die wel normaal door.

Ik herken dit in mijn systeem omdat hij hetzelfde doet. Eerst vaak booten en dan door booten. Maar dat verklaard niet waarom ik geen output krijg op mijn monitor.

Verwijderd

Zitten de afstandsbusjes tussen het moederbord en de behuizing?
Is de pc aangesloten op een geaard stopcontact?
Zitten alle kabels goed?

Verder staat het model nummer van het geheugen niet op de QVL lijst van het moederbord:
http://dlcdnet.asus.com/p...170-K/Z170-K_DRAM_QVL.PDF
Maar de Crucial Ballistix Sport die er wel op staat lijkt verdacht veel op die jij hebt dus misschien zijn het dezelfde? Mochten het niet dezelfde zijn betekent het overigens niet meteen dat het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gefixt. Ram zat in verkeerde gat.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel iedereen!
Pagina: 1