Audio en video totaaloplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:20
Ik zoek een?
totaaloplossing voor audio en video

Wat is je budget?
moeilijk te zeggen, misschien moet ik voor sommige dingen nog even doorsparen...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij zijn een huis aan het bouwen in het Waalse gedeelte van België. In dat huis wordt gebruik gemaakt van Loxone als domotica systeem. Wat ik graag zou willen is een totaaloplossing, waarbij ik audio en video als sfeer in Loxone kan sturen. Ik wil dus met 1 druk op de knop de TV kunnen aandoen en de lichten in een bepaalde stand zetten. De bedrading van het huis moet nog gebeuren, dus daarin ben ik nog flexibel. Voorlopig heb ik een dubbele utp en coax voorzien naar alle plekken waar ik een TV ga plaatsen.
In het gebied waar ik ga wonen kan ik via Proximus een ADSL verbinding ( 3.8 Mbps) krijgen, via VOO kan ik een goede internetverbinding (> 100 Mbps) krijgen. Voor de ontvangst van de vlaamse TV kanalen in HD ben ik dus aangewezen op TV Vlaanderen (sateliet), omdat Proximus internet via een rietje levert en VOO niet alle vlaamse zenders.....

Audio:
- multiroom (3 of 4 zones)
- dolby Atmos in de living
- simpel systeem in badkamer en nog 1 of 2 andere kamers
- aparte 5.1 in de mancave, die wel muziek van de server moet kunnen halen

Video:
- in 4 kamers TV
- simpele bediening (vrouw is niet zo'n tweaker :))
- 2 bestaande TV's hebben geen UTP aansluiting, ik heb wel een Chromecast op 1 van die TV's
- 2 nieuw aan te schaffen TV's nog op zoek naar een goede. Twijfel nog enorm of ik een smarttv zal nemen of een tv met een aparte "smart" oplossing

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf dacht ik aan een Synology NAS, vanwaar ik de muziek en video zou moeten kunnen streamen. Ik ben er nog niet achter of ik dit kan koppelen aan de inkomende sateliet kanalen, zodat ik die ook live kan streamen.
Vandaag werd ik geattendeerd op een Gigablue quad plus, in combinatie met een Gigablue IP-box

en nu ben ik de weg kwijt :? 8)7 :?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zouden jullie het doen als je, net als ik, de mogelijkheid hebt om kabels en dergelijke nog uit te kunnen kiezen?

[ Voor 0% gewijzigd door The BimmeRTouch op 25-12-2015 12:29 . Reden: storend tiepvautje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch de vraag: roep eens een richtbudget. Domotica is al niet goedkoop. Hoeveel heb je voor het totaal aan audio begroot? Waar ligt je max?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even je topic titel aangepast want deze was natuurlijk nietszeggend.

• The BimmeRTouch
@The Eagle: ik heb geen idee voor het budget, zeg maar een middenklasser.. veel belangrijker vind ik het concept, moet ik andere kabels voorzien, hoe stream ik het handigst door het huis... enne domotica is niet zo veel duurder als je het bij de nieuwbouw kan meenemen hoor :)

@D vd V thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
ehm mag je hier bumpen? Nu kan ik mijn kabels nog aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:06
Sonos kan een mooie oplossing voor je zijn dit werkt ook met Loxone en vrouw vriendelijk.

In je woonkamer een Sonos Connect met daaraan een mooie 5.1 set gekoppeld. Hangt af van je eisen dit kan een receiver met B&W speakers eraan zijn tot een wat simpele HK home cinema set. Je kan ook gaan voor een sonos 5.1 opstelling maar voor dit bedrag kan je een vele betere 5.1 set samen stellen.

Het zelfde kan je doen in je man cave een connect met een 5.1 set.

In je badkamer zet je een play1 en in je andere 2 kamers afhankelijk van formaat een play 1,3 of 5.

Wat betreft je video is mij niet helemaal duidelijk wat je zou willen kunnen. Wil je alleen tv kijken wil je kunnen netfleren of films streamen vanaf een server?

[ Voor 12% gewijzigd door mdoos op 08-01-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
Hi mdoos,

Bedankt voor jouw reactie. Sonos lijkt mij wel interessant, maar dat is toch eigenlijk bedoeld voor een draadloze oplossing. Ik zou juist graag een bedraad netwerk hebben, want daarvan is de kwaliteit toch altijd nog beter (denk ik toch)

Voor wat betreft de video, zou ik het binnenkomend signaal willen distribueren naar verschillende kamers, maar ook inderdaad van een server willen kunnen afspelen....

Alvast dank voor het meedenken!

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:06
Alle sonos apparaten hebben ook een UTP aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
Ok, toch maar even een terugkoppeling van de gekozen oplossing.

Ik denk dat ik voor de Gigablue Quad plus als ontvanger versterker, ga. Die koppel ik naar de verschillende TV's door middel van de Gigablue IP Box. Op die manier kan ik via een simpele UTP Cat6 kabel overal in huis TV's aansluiten en kanalen kiezen. Ik leg overigens dubbele UTP's, zodat ik toekomst voorbereid ben...

Voor de audio weet ik het nog niet precies. ik denk dat ik een simpele 7.2 versterker neerzet en die aansluit op mijn TV in de living. Ik denk aan een aparte versterker bedraadt naar de badkamer om daar ook muziek te kunnen hebben... Heeft iemand ervaring met de inbouwspeakers van Artsound, is dat iets voor in de badkamer?
Iemand nog goede suggesties?

Alvast dank,

Ruud
Pagina: 1