Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunii
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-12-2022
Beste Tweakers,

Dit is de eerste keer dat ik zelf iets op het forum post in plaats van lees dus mijn excuses als dit de verkeerde topic is.

Vanmiddag heb ik een extra router gekocht om Wi-Fi internet en TV te krijgen in het schuurtje van mijn schoonouders. De modem is net te ver weg om het schuurtje te bereiken en het enige wat ik in het schuurtje heb liggen is een Ethernet kabel die rechtstreekse verbinding maakt met de modem.

Het probleem zit zo: na twee uur zelf prutsen en oplossing op internet zoeken waar ik niks aan had dacht ik van ik schakel de Tweakers in. Normaal gesproken heb ik deze problemen nooit eerder gehad want zodra ik thuis de router verbond met een kabel vanuit de modem maakte hij ook gelijk verbinding en deed alles het. Thuis maak ik ook gebruik van de zelfde modem van KPN.

De grote truck voor mij is nu om ook Wi-Fi te krijgen. Of überhaupt internet, Ik heb alles aangesloten zoals het aangesloten hoort te zijn en mijn laptop en telefoon maken ook daadwerkelijk verbinding met de router ik heb alleen geen internet signaal. Ik heb de eerste keer dat ik de router gebruikte de SSID en wachtwoord veranderd in hetzelfde als dat van de modem zodat die automatisch overschakelt. Nadat het de eerste keer niet werkte heb ik de router terug gezet naar fabrieksinstellingen en het nog een keer geprobeerd maar tevergeefs het zelfde verhaal.

Na een beetje zoeken denk ik dat het probleem ligt dat de router en modem op een IP adres zitten of juist op het zelfde. De subnetmask moest je dan het zelfde maken en dan de IP adressen veranderden dacht ik alleen heb ik daar niet heel veel verstand van dus heb ik maar een beetje de stappen gevolgd die op internet stonden en dat werkte uiteindelijk ook niet. En nu vraag ik jullie dus om help.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt,

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Heb je de Sitecom als accesspoint ingesteld? Dit aangezien hij achter een reeds bestaande router komt

Zie ook:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 30% gewijzigd door nooberke op 23-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunii
Niet dat ik weet ik voor zover, ik ga het nu even doorlezen en dan komt er zo wel een status update :)

Edit: De sub IP adressen zijn nu hetzelfde en de range zijn anders zoals het in de post staat vermeld en DHCP is uitgezet ik heb alleen nog steeds geen internet. Nog meer ideeën?

[ Voor 47% gewijzigd door Melkunii op 23-12-2015 18:13 ]

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb je wel de gateway ingesteld op de sitecom?
(Ipadres van je kpnrouter)

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 12:52
Of TV via die router gaat lukken denk ik niet (VLANs ondersteund die router niet volgens mij). Voor internet is het instellen als acces point prima. Gezien je geen internet hebt: de kabel vanaf de Experiabox in een LAN poort geprikt?

• Melkunii
MJanzn schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:29:
Heb je wel de gateway ingesteld op de sitecom?
(Ipadres van je kpnrouter)
Hoe bedoel je gateway ingesteld op sitecom? Of waar kan ik dat doen?
Id3ntityX schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:39:
Of TV via die router gaat lukken denk ik niet (VLANs ondersteund die router niet volgens mij). Voor internet is het instellen als acces point prima. Gezien je geen internet hebt: de kabel vanaf de Experiabox in een LAN poort geprikt?
Als het goed is moet je ook gewoon TV hebben toch, want dat gaat tegenwoordig ook allemaal digitaal via een Ethernet kabel. De kabel van de Xperia Box doet het prima en zit ook in de juiste poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Was iets te laat gister.
Als je een laptop op dezelfde kabel aansluit heb je wel verbinding met internet?
Ja, noteer dan ip-adres,subnet en gateway.
Zet je accespoint ertussen en kijk weer naar de adressen.
Zit je IP in dezelfde range bv 192.168.2.x (thuis zijn de 1e drie meestal gelijk), is de gateway aanwezig en gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunii
Router is nu helemaal gereed, door middel van een privé bericht heeft iemand mij geholpen en het lag denk ik aan de IP adressen.

#topic closed
Pagina: 1