Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Beste tweakers,
Tijdje geleden ben ik begonnen met demotica. Ik zocht eerst naar een systeem dat mijn gordijnen automatisch kon openen. Na een tijdje zoeken ben ik er een aantal tegen gekomen en tot de conclusie gekomen dat de meeste erg prijzig zijn. Dus toen ben ik zelf aan de slag gegaan. Wat ik heb gebruikt is de starterset van klikaanklikuit: (APA3-1500R) en twee oude ventilatoren. Vervolgens de ventilatoren half gesloopt zodat ze compact aan het plafond kunnen hangen. Een lange tijd nagedacht over de "touwtjes" waarmee het moest gaan werken. Na een tijdje denken eindelijk een efficiente oplossing gevonden. Ik kan nu dus met een afstandbediening mijn gordijnenen openen met een afstandbediening. Nu wil ik verder.. Ik wil ook mijn raam kunnen openen met een systeem. zelf zat ik te denken aan deze: axa remote 2.0. Deze is echter vrij prijzig. Maar goed dat heb ik er wel voor over. Ik was alleen benieuwd naar de mogelijkheden voor een basisstation iemand enige tips? Zodat ik het uiteindelijk met de telefoon allemaal kan bedienen.

[ Voor 12% gewijzigd door BRUNO-1998 op 23-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:07
Je bent denk ik een link vergeten te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:55

drice

Loading...

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
@drice Ziet er mooi uit. Dat is alleen niet helemaal wat ik zoek. Ik heb het openen van mijn gordijnen al voor elkaar gekregen. Ik zal hier anders eens een keer een post van maken hoe ik dat heb gedaan. Maar mijn vraag is hoe kan ik alles besturen vanuit één centrum? Welk basissysteem is geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Het antwoord op deze vraag kun je prima vinden in één van de bestaande topics zoals bijvoorbeeld:
Domotica. Ervaringen en vragen.
Ik zal het topic daarom sluiten.

P.S. Vul volgende keer een titel in die wat meer de lading dekt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.