Hitte Onkyo TX-NR807

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Hallo allemaal.

Sinds kort heb ik een onkyo tx-nr807, een prima apparaat en het geluid is goed.
Tijdens gebruik word hij erg heet, Nu is dit niet zo'n probleem maar als ik de versterker uit zet blijft hij warm en ook behoorlijk wat stroom verbruiken, dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:11

Bestla

M/M -> V/F

Waar staat de versterker? in een audiomeubel? Kan hij zijn warmte goed kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 11:01
tx-nr807 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:00:
Hallo allemaal.

Sinds kort heb ik een onkyo tx-nr807, een prima apparaat en het geluid is goed.
Tijdens gebruik word hij erg heet, Nu is dit niet zo'n probleem maar als ik de versterker uit zet blijft hij warm en ook behoorlijk wat stroom verbruiken, dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Waar kan dit aan liggen?
Warmte is "normaal", heb ik ook met m'n Onkyo receiver. HDMI board blijft actief in standby als...:

Dat ie warm blijft in uit-stand komt doordat je HDMI-CEC en/of netwerk gebeuren aan hebt staan. Bij mij verbruikte dat iets van 60W, dus 120 Euro op jaarbasis. Aangezien ik CEC toch wel erg handig vond was de enige oplossing de receiver in een klik-aan-klik-uit stekkerblok te doen die meteen de hele audio/video keten aan en uit zet.
Als je CEC niet gebruikt dat uit zetten en de warmte ontwikkeling in stand-by zal verdwijnen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Onlangs heb ik er een stekkerblok tussen gezet die aan en uit kan.

Nu koelt de versterker inderdaad gewoon af als ik het stekkerblok uit zet.
alleen ben ik nu elke keer alle instellingen kwijt als ik het stekkerblok weer aan zet, dit is ook niet bepaald de bedoeling.

Kan ik hier iets aan doen of is dat gewoon jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat al eerder gezegd is: HDMI-CEC uitzetten op de receiver. Dan staat ie een stuk minder standby en dus als het goed is ook minder warm. Uiteraard wel zonder stekkerblok doen dan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Veelal zit er wel iets van een buffer in een receiver waardoor instellingen bewaard blijven als de stroom van het apparaat is. Zie het als de batterij in een PC. Deze batterijen hebben niet het eeuwige leven, dus je zou kunnen kijken of je die kan laten vervangen. Let wel dat het waarschijnlijk een buffer is in de vorm van een elco en niet een simpele batterij.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Is bij deze Onkyo van voor of na september 2012?
Indien van hiervoor, laat je HDMI board door Onkyo vervangen indien dit nog niet gebeurt is.

(ik had ergens gelezen, dat ze het voltage nu aanpassen bij de nieuwe bords, en dus minder warm zou worden, en/of dat hij geen stroom gebruikt on de standby modus)
Pagina: 1