Stef87 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:07:
[...]
Daar is niet iedereen het mee eens! Het paneel is op g-sync na bijna hetzelfde..!
Tenzij je van plan bent sub 60-70fps te gaan spelen merk je bijna niets van freesync of g-sync. Hoe hoger je framerate hoe minder je last hebt van screen tearing.
Plus, bij sommige frame rates heb je ook extra input lag bij free/g sync.
Als je echt minder "bang for the buck" wilt hebben en niet zonder g-sync kan, dan is het inderdaad een optie..!
Vriend van mij heeft ook een 980ti+ Asus mg279q, die combinatie was al duur genoeg..!
Een 980ti heeft zoveel kracht dat je bijna alles al 100+ fps speelt op 1440p en dan is screen tearing echt wel te verwaarlozen.
Ik begrijp helemaal niet waarom deze "les"........ Euhr, bedankt voor de uitleg, maar een groot deel is fout of onvolledig
Ik zei gewoon dat ie een foute koop heeft gedaan omdat ie een FreeSync moni koopt voor een nVidia videokaart...... Wat niet compatibel is met elkaar..
En btw, ik heb zelf een GTX 980 TI en een G-Sync moni 165 Hz max refresh en de G-sync is echt wel BANGELIJK bij spelen als The Witcher 3, Fallout 4, etc. Geloof mij, met een enkele GTX 980 TI op 1440p alles maxed haal je bij de nieuwste games tussen de 65-90 FPS.
Wat jij beweert dat je G-sync enkel merkt onder de 60-70 FPS is echt wel lulkoek, tbh. (pardon my french) Heb je zelf een G-sync monitor? Zo ja, dan zou je beter moeten weten. Neem Just Cause 3 bijvoorbeeld. Draai ik constant op 80+ FPS alles maxed. Met G-sync aan is het gewoon onwaarschijnlijk smooth en mooi. Als je vervolgens G-sync gaat uitzetten en spelen, merk je gewoon dat er iets van die smoothness weggevallen is. Moeilijk uit te leggen, maar je merkt het wel. Geen screentearing en geen input lag is gewoon hemels!!!
Daarbovenop wat je stelt dat je input lag krijgt bij "sommige" framerates is ook lulkoek (pardon the french again) . Correct dat je input lag krijgt wanneer je FPS boven je monitor's refreshrate gaat. Maar je locked gewoon je framerate op 140 fps (of 160 fps) (niet de exacte refreshrate aangezien fps af en toe boven de cap springt) en je hebt hier 0,0 last van. Bij games waar je fps sowieso onder je moni's refreshrate blijft maakt het geen hol uit. Alsjeblieft, stop met het verspreiden van foutieve info....
Gsync & Freesync is hiervoor gemaakt... Vroeger was het kiezen tussen screen tearing (v-sync off) of input lag (v-sync on). Door de *-sync technologie moet je niet meer kiezen en kan je van het beste van de 2 werelden genieten zonder compromis te moeten sluiten...
Of G-sync zijn meerprijs waard is moet iedereen voor zich uitmaken. Ik ben alleszins fan en ga nooit meer terug naar Sync-loos.
Edit sidenote: Als je vriend al zoveel aan een kaart en monitor kan en wil uitgeven vind ik het raar dat ie geen 200 EUR meer wilt betalen om alles er uit te halen. nVidia kaart hebben en dan een FreeSync moni kopen is gewoon lomp. Sorry, maar het is zo. Als je dan geen G-Sync wilt koop je een *-Syncloze monitor, maar toch geen FreeSync...

Ik heb een maand geleden ook heel veel aan een nieuw systeem en monitor uitgeven en die 200 extra voor G-sync heb ik er met alle plezier aan uit gegeven!
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 24-12-2015 11:06
]