Chromecast 2 of chromecast audio voor spotify streaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349956

Topicstarter
Ik wil primair spotify streamen naar mijn versterker. Deze zit via HDMI gekoppeld aan mijn smart tv. Wanneer ik spotify stream laat ik bij voorkeur mijn tv uit staan.

Ik begrijp dat dit met de chromecast audio kan. Echter kan ik dan geen beeld streamen. Hoewel dat niet de primaire functie zal zijn is datwel erg jammer.

Is het ook mogelijk de chromecast 2 te gebruiken voor spotify en mijn tv uit te laten?

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:53
heb je geen eco modus op je tv om het scherm uit te zetten?

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07 19:22
Ik zou gewoon de HDMI versie nemen. Als je die in je versterker doet hoeft je tv niet aan te staan voor Spotify (je hebt toch geen beeld nodig en je bediend het via je smartphone).
Chromecast audio is leuk als je wat oudere apparatuur hebt zonder HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik ga de chromecast 2 proberen met een HDMI audio extractor. Ben benieuwd of dat stabiel werkt. Is in mijn geval, met een goede versterker zonder HDMI, misschien wel de beste oplossing. De extractor ligt toch werkeloos in de kast, nu is ie nog nuttig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
laatst in het chromecast topic wel gelezen dat (afhankelijk van je TV) mogelijk je tv elke keer aanspringt als ie een HDMI signaal binnen krijgt van je chromecast. Wellicht iets om rekening mee te houden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 12:57
Chromecast audio heeft nog als voordeel dat je later eventueel multiroom audio kan gebruiken, hoewel ik niet heb kunnen vinden of dat met spotify werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
SndBastard schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:07:
Chromecast audio heeft nog als voordeel dat je later eventueel multiroom audio kan gebruiken, hoewel ik niet heb kunnen vinden of dat met spotify werkt.
lijkt me dat multiroom los staat van de streaming source..

Strava

Pagina: 1