Tweakers.net forumstandaarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste,

Ik vroeg me af of Tweakers.net forumstandaarden heeft geformuleerd en zo ja of deze openbaar zijn.
GoT wordt natuurlijk niet voor niets zo vaak als beste community van het Nederlandse web gekozen.
Dit komt mijns inziens door 2 factoren.
1 De tweakers zelf
2 GoT moderatie beleid & uitvoer
(ik me niet voorstellen dat de kwaliteit alleen maar voortkomt uit toevallig de goede modjes)

Juist wanneer je op andere fora komt waar de zaken wat minder goed geregeld zijn dan op GoT merk je dat Tweakers.net gewoon een uitmuntend beleid en uitvoering hiervan heeft gerealiseerd.
(ik ervaar hier tenminste geen willekeur of persoonlijke af-/voorkeur van modjes, GoT is voor mij een vrijplaats voor openlijke discussie over legio onderwerpen en tot slot natuurlijk ook een informatie voorziening. Want waar T.net vaak niet de diepte ingaat gebeurt dat op GoT wel.)

Nu is een keurmerk o.i.d. een paar sprongetjes te ver maar het uberhaupt al inzichtelijk maken van het GoT beleid leidt misschien tot kopieer gedrag bij andere fora en kan zodoende leidden tot een prettiger en beter internet.
Zeker wanneer dit met veel bombarie wordt gepresenteerd wanneer T.net volgend jaar voor de zoveelste keer de prijs voor beste community wint kan de nodige exposure wellicht wat teweeg brengen.

Ik kan me voorstellen dat T.net niet happig is om dit kijkje in de keuken te geven maar ik denk dat iedereen hier van kan profiteren. T.net met meer exposure, andere fora die er betere community's mee kunnen realiseren en een betere community leidt weer tot betere informatievoorziening doordat de kwaliteit van de bijdragen en discussie stijgt.

Het is maar een hersenscheet, maar doordat ik hier zo verwend ben is dat nu mijn standaard. Vergelijk het met een keer met een SSD gewerkt te hebben, dan wil je daarna ook nooit meer ergens wat anders ;)
KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Volgens mij is er niet veel meer dan het Het algemeen beleid en gezond boeren verstand.

En verder, zonder mezelf op te hemelen, toch wel goede modjes onder leiding van de admins en zeef. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier kunnen de developers niet zo veel mee, dus ik geef dit topic even een tikje naar Lieve Adjes. ;)

MF >> LA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Standeman schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:04:
Volgens mij is er niet veel meer dan het Het algemeen beleid en gezond boeren verstand.

En verder, zonder mezelf op te hemelen, toch wel goede modjes onder leiding van de admins en zeef. :)
Topic Reports en een goede community scheelt natuurlijk al een hoop en volgens mij zijn de meeste modjes ook al jaren actief.
Tel daarbij op dat jullie door T.net in het zonnetje worden gezet en je hebt natuurlijk een perfecte basis.

Maar er zijn dus geen super secret mod instructies, enkel het Het algemeen beleid?

Des te meer lof voor julie, Lieve Adjes/Modjes _/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn wel mod-instructies maar die leggen meer uit over hoe we om horen te gaan met persoonsgegevens en op welke manieren we contact "moeten" zoeken met mensen die wat hulp nodig hebben bij het juiste gebruik van het forum (eufemisme :P). Er staat in principe niks in dat niet ook uit het algemeen beleid te halen valt behalve wat richtlijnen die hulp bieden bij twijfelgevallen, en juist dat soort richtlijnen wil je niet publiek hebben staan omdat mensen ze dan als regels gaan zien en daarmee de grijze gevallen alleen maar lastiger worden. We hebben een aantal regels wat strakker omschreven dan we ze in de praktijk toepassen zodat we schrijnende gevallen snel aan kunnen pakken terwijl we mensen die duidelijk alleen een slechte dag hebben wat milder kunnen aanpakken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07

Jaymz

Keep on moving !

Vergeet niet dat de handhaving van het beleid over de jaren heen geëvolueerd is en, op de juiste momenten, is meegegroeid met de community :)
Pagina: 1