Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijke internetten speel ik veel simulatiegames, zoals Cities: Skylines, OMSI 2 en Train Simulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.350,-, inclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een stil en zuinig systeem en ga daarom voor een Intel processor met een grafische kaart van Nvidia. Verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waarschijnlijk niet meteen, maar ik verwacht dat binnen de komende jaren wel te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Alvast bedankt voor de hulp!
Naast het gebruikelijke internetten speel ik veel simulatiegames, zoals Cities: Skylines, OMSI 2 en Train Simulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.350,-, inclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een stil en zuinig systeem en ga daarom voor een Intel processor met een grafische kaart van Nvidia. Verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik wil graag een stille en zuinige PC, die de genoemde games wel op maximum settings kan draaien op Full-HD resolutie.
- Behuizing zonder window, maar wel goede mogelijkheden voor kabelmanagement.
- Toekomstbestendige build, ik ben niet van plan om binnen de komende jaren een upgrade uit te voeren.
- Zowel USB 3.1 Gen 2 als USB Type C aansluiting.
- Processor met hoge single core snelheid, omdat veel van de games die ik speel slechts gebruik maken van 1 core.
- Netwerkkaart met WiFi.
- CD/DVD-brander.
Waarschijnlijk niet meteen, maar ik verwacht dat binnen de komende jaren wel te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
- Ik vond het lastig om de voeding te kiezen en heb daar nog niet echt een gevoel bij. Is het wattage voldoende als ik besluit om te gaan overklokken of zou er nog een andere/goedkopere/betere voeding in kunnen?
- Cities: Skylines ondersteunt hyperthreading wat een voordeel zou kunnen zijn. Ik ben er van uitgegaan dat het (beperkt) overklokken van de i5-6600K meer winst oplevert dan een i7 met hyperthreading. Gezien het feit dat de andere games die ik speel geen ondersteuning hebben voor hyperthreading heb ik toch de keus voor de i5-6600K gemaakt. Verstandig of kan ik toch beter voor een i7 gaan?
- Het is de eerste PC die ik zelf geconfigureerd heb en zelf in elkaar wil zetten. Als het goed is zouden alle componenten met elkaar samen kunnen werken. Mocht ik toch iets gemist hebben of met iets rekening moeten houden, dan hoor ik het graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 244,90 | € 244,90 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 359,80 | € 359,80 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 41,50 | € 83,- |
| 1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 12,23 | € 12,23 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition | € 99,- | € 99,- |