Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo modem + aparte router

Pagina: 1
Acties:

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 19:34
Ik heb sinds kort Ziggo in mijn nieuwe woning met de nieuwe modem van Technicoler met ingebouwde Wifi. Echter het signaal is best bedroevend op verdere afstand van het modem.

Nu beschik ik over een Netgear R7000 en wil deze graag toevoegen aan mijn netwerk.
Hiervoor wil ik het modem van Ziggo in bridge modus laten zetten en dan op de eerste verdieping de Router plaatsen ten behoeve van een stabiel snel wifi netwerk.

Echter nu vraag ik mij af of het dan voor mij nog mogelijk is om bestanden door het gehele huis te delen en of er ook over nog bekabeld internet aanwezig is.

Situatieschets huidige situatie:
http://imgur.com/K4hJEhI

Situatieschets gewenste situatie:
http://imgur.com/eszjaix

Kortom:
Is in de gewenste situatie nog mogelijk om over gebruik te maken van het bekabelde netwerk? Of is er geen internet in de woonkamer voor PC + TV, omdat het modem op de eerste verdieping als verdeelpunt funtioneert

Voorbaat dank,

met vriendelijke groet,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, gaat niet werken.

Zodra je de modem in bridge mode zet en een router erachter hangt, verschuift de scheidslijn tussen jouw privenetwerk en het publieke internet naar die router.

Om alle apparaten met elkaar te laten communiceren moeten ze in dezelfde netwerk zitten, dus achter dezelfde router.

Twee manieren om dat met jouw (beoogde) hardware alsnog voor elkaar te krijgen:
1) De switch die PC2 en TV verbindt aansluiten op de R7000. Verder doen wat je van plan bent. Kost je allicht wat extra kabel.
2) De R7000 niet als router maar enkel als WiFi AP inzetten. Laat de Technicolor (welke? Ziggo rolt in oud-UPC en oud-Ziggo verschillende Technicolors uit...) het routeerwerk nog steeds doen. Dan hoef je niets in je plaatje te veranderen.

Of je WiFi op de Technicolor aan kunt houden of beter uit kunt schakelen hangt af van zowel welke Technicolor het is (TC7200 is middelmatig qua WiFi, TC7210 is behoorlijk goed) en hoeveel signaal je beneden nog overhoudt van de R7000 boven [sub]waarschijnlijk is de plafond/vloer je grootste probleem, niet de capaciteiten van de modem/router/AP beneden - in dat geval kun je beter WiFi op de TC72x0 aan laten)

Oslik blyat! Oslik!