Acties:
  • 0 Henk 'm!

• start
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi Hoi,

Normaliter schaf ik altijd bij de Apple Store mijn iPhone aan. Maar vandaag zag ik een iPhone bij de Media Markt staan en twijfel ik waar ik mijn nieuwe iPhone wil gaan kopen.
Weet iemand toevallig of er nadelen zijn als ik mijn iphone bij de Media Markt koop ipv bij de Apple store?

Alvast bedankt!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
start, waarom twijfel je tussen de twee winkels en wat is je eigen afweging? Aangezien het aankoopadvies is, zet ik het topic over naar het desbetreffende subforum.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 18:25
Je krijgt als je bij Media Markt je iPhone loopt 2jaar garantie.

ECHTER kun je alsnog zelf de eerste jaar alsnog naar een Apple Store zelf gaan voor je garantie, maar naar mijn weten vervalt dan je je Media Markt garantie.

(correct me if I'm wrong)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Nee, dan vervalt de garantie niet bij de Media Markt. Bij de Apple Store krijg je altijd een nota toegestuurd met dat er reparaties uitgevoerd zijn of dat het toestel vervangen is onder de fabrieksgarantie. In de nota zal dan het oorspronkelijke serienummer staan als ook het nieuwe serienummer. Mocht je dan het tweede jaar bij de Media Markt willen aankloppen is dat geen enkel probleem. Je moet dan wel kunnen aantonen (nota) dat het toestel oorspronkelijk bij de Media Markt is aangeschaft.

Btw, hoeveel scheelt het? Is dat extra het niet waard om hem gewoon bij Apple aan te schaffen? Je krijgt dan gewoon de volle garantie (minimaal twee jaar), betere service, mensen die verstand van een Apple product hebben (die heb je niet bij de Media Markt, nee :/ ).

Als het toestel defecten vertoond, kan je ook in het tweede jaar binnenlopen, waar ze hem kosteloos repareren. Repareren is meestal binnen een dag.

[ Voor 4% gewijzigd door MysticX op 25-12-2015 04:34 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• start
Bedankt allemaal voor de reacties! Bij de MediaMarkt is de iphone 420euro en bij de Apple Store voor 509 euro. Dus als ik het goed begrijp dan is de garantieduur bij de Media Markt net als bij Apple store twee jaar, en zit het verschil alleen maar in het feit dat ze bij Apple store mensen in dienst hebben die ter plekke je telefoon kunnen maken en bij Media Markt dient de telefoon opgestuurd te worden. Heb ik het zo goed samengevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
De vraag is vooral waar het grote (en daarmee wat onwaarschijnlijke) prijsverschil vandaan komt. Gaat het om hetzelfde model?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:02
PinokkioTV schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:12:
De vraag is vooral waar het grote (en daarmee wat onwaarschijnlijke) prijsverschil vandaan komt. Gaat het om hetzelfde model?
Dat is toch niet zo onwaarschijnlijk? Sony verkoopt de PS4 bijvoorbeeld ook gewoon standaard voor de adviesprijs terwijl hij vaak in iedere andere winkel een stuk goedkoper te verkrijgen is, zonder dat daarbij iets geks aan de hand is. Dat zal bij andere fabrikanten van goederen niet veel anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Bazziek schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:50:
[...]

Dat is toch niet zo onwaarschijnlijk? Sony verkoopt de PS4 bijvoorbeeld ook gewoon standaard voor de adviesprijs terwijl hij vaak in iedere andere winkel een stuk goedkoper te verkrijgen is, zonder dat daarbij iets geks aan de hand is. Dat zal bij andere fabrikanten van goederen niet veel anders zijn denk ik.
Apple hanteert geen adviesprijzen, de prijzen zijn vrij bindend en anders krijg je geen handel meer. Alleen met oudere modellen kan worden gestunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Ik zou me eens verdiepen in het consumenten recht....

je krijgt overal 1 jaar fabrieksgarantie, daarna is het einde garantie en dien je bij eventuele defecten aanspraak te maken op je recht als consument...bij de verkopende partij.

Nou, welke service wil je dan...die van de MediaMarkt of die van Apple.... Ik zou het wel weten...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 16:01

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nee. Het maakt werkelijk geen fluit uit of je het apparaat koopt bij de MediaMarkt of Apple Store koopt. Als er sprake is van een defect wordt in beide gevallen het toestel ingenomen voor reparatie (soms is het ter plekke te fixen, maar even uitgaande van een echt defect).

(even los van de Genius Bar in de Apple Store, of Apple "Store" in de MediaMarkt zelf)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• start
Bedankt voor jullie interessante reacties. Ik heb altijd mijn Iphone bij de Apple store aangeschaft en de service die ze aanbieden was en is gewoon buitengewoon goed! Vandaar dat ik nu weer neig om daar mijn nieuwe Iphone te gaan kopen. Het mooiste zou zijn dat ik bij de Mediamarkt mijn Iphone koop en als er een defect is bij Apple store aan kan kloppen maar dat is jammer genoeg niet mogelijk. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

start schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:08:
[...]Het mooiste zou zijn dat ik bij de Mediamarkt mijn Iphone koop en als er een defect is bij Apple store aan kan kloppen maar dat is jammer genoeg niet mogelijk. Of heb ik het mis?
Het eerste jaar kan je naar een Apple Store, daarna zal je naar de Media Markt moeten.
418O2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:00:
[...]

Apple hanteert geen adviesprijzen, de prijzen zijn vrij bindend en anders krijg je geen handel meer. Alleen met oudere modellen kan worden gestunt.
Ze hebben op dit moment wel wat aanbiedingen, een iPhone 6S 16GB voor €689,- bijv. ipv. €749,- bij Apple.
SgtStrider schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:37:
[...]

Nee. Het maakt werkelijk geen fluit uit of je het apparaat koopt bij de MediaMarkt of Apple Store koopt. [...]
Jawel, aangezien de verkopende partij jou garantie moet verlenen.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 30-12-2015 17:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

In Nederland heb je recht op 2 jaar consumenten garantie! Bij Apple kun je ongeacht waar je hem gekocht (wereldwijd) in het eerste terecht bij de Apple Store. Het tweede jaar krijg je alleen als je hem bij de Apple Store in Nederland hebt gekocht, dan kun je het tweede jaar ook gewoon naar de Apple Store in Nederland. Bij elk ander winkel buiten de Apple Store krijg je de 2e jaar via de winkel waar jij hem hebt gekocht. Dus in beide opzichten heb je 2 jaar garantie. Ik heb mijn iPhone ook gewoon bij de Apple Store gekocht en kreeg een nieuwe in het 2e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• start
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en reacties. Het is me nu allemaal wat duidelijker geworden!
Nogmaals bedankt!
Pagina: 1