Hulp gezocht met instellen van fibrechannel

Pagina: 1
Acties:

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:33
Beste medetweakers, ik heb wat hulp nodig.
Nadat men thuis fileserver (5 schijven 2TD raid 5) opeens een schijf verloor en tijdens het rebuilden bijna nog 1. Vond ik dat het tijd was voor een volledige backup van het systeem. Toeval wou dat er op het werk een MSL6000 tapelibary vrijkwam met een berg tapes.
Nu loop ik tegen problemen aan met de fibre connection tussen de fileserver en de tapelibrary. Ik lijk de link tussen de 2 niet op te krijgen.

Wat heb ik al geprobeert
- Verschillende fibrekabels. Checken dat ik beide kanten goed verbind.
- Andere kaart in de fileserver
- Andere Jbic aan de libray kant
- snelheid vast gezet aan 2 kanten op dezelfde waarde.
- verschillende andere instellingen.

Ik heb geen ervaring met fibrechannel en ik vind er maar weinig info over terug. Dus hoopte ik dat 1 van mijn medetweakers mij op weg zou kunnen helpen met wat ik fout doe.

Bedankt

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je ook een screen van het tabblad "targets" op je kaart?

FC werkt met paden die je aan elkaar moet "knopen" :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
Flyerken schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:17:
Wat heb ik al geprobeert
- Verschillende fibrekabels. Checken dat ik beide kanten goed verbind.
- Andere kaart in de fileserver
- Andere Jbic aan de libray kant
- snelheid vast gezet aan 2 kanten op dezelfde waarde.
- verschillende andere instellingen.
Met de kabels kun je weinig fout doen, hooguit Transmit en Receive omwisselen. Hetzelfde geldt voor je SFP module, hij werkt of hij werkt niet.
Waar je op moet letten, en volgens mij is dat misschien je probleem, zijn correcte instellingen. Je probeert een MSL6000 rechtstreeks aan te sluiten op een FC-kaart, dat moet op zich wel lukken. Je maakt dan een zogenaamde 'loop'. Als beide apparaten (server en library) op een FC-switch (van bijv. Brocade) zitten, dan bouw je eigenlijk een fabric met een zg. 'point-to-point' verbinding.
Normaliter als zowel de MSL als de HBA in de server op automatisch staan (snelheid en type verbinding) dan zou er al connectie moeten zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat je gelijk een tape-library ziet op je HBA.
Het zou kunnen dat je dan je NSR (de SCSI naar FC converter) in de MSL nog moet instellen dat op de juiste manier de drive(s) en de robot naar je server worden gepresenteerd.

• Flyerken
screenshot toegevoegd van de targets pagina. Bedankt voor de uitleg Biite. Ik was onder de inpressie dat een loop met een switch was en point to point rechtstreeks. Weer wat bijgeleerd. Ga eens wat verder prullen ermee.

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat voor FC-kaart heb je je in je Server zitten. Kijk na of direct connect van de MSL supported is icm de HBA. Check in BIOS of HBA kaart Tape-Support enabled staat. Check FW/drivers HBA kaart en MSL. Stel HBA kaart in op Loop Protocol, en speed op auto of spec. van MSL (2 Gb?)

New Build in Progress

• Flyerken
Wel ik ben iets verder geraakt. Loop is nu op. Nu nog de drives zochtbaar krijgen.

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Naar ik me nog kan herinneren (heb vroeger met de MSL's gewerkt op FC) moet je je drives re-mappen vanuit de NSR Module in de MSL Library.

New Build in Progress

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
Viper72 heeft gelijk. Check in je NSR eens het onderdeel 'Mapping'.

• Flyerken
Bedankt allemaal. Ik heb alles zichtbaar in Windows. En belangrijker ik heb weer dat dingen bijgeleerd.
Pagina: 1