Problemen met windows 10 taskbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquazo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-08-2018
Hallo allemaal

Mijn windows-knop op mijn klavier werkte niet meer toen ik vanuit mijn spel naar de desktop wou gaan. Op internet stond dat ik hiervoor best explorer opnieuw opstartte. Ik heb dit gedaan, maar nu werkt mijn volledige taskbar niet meer.
Ik heb mijn computer al heropgestart. De explorer doen stoppen en via een nieuwe taak uitvoeren opnieuw doen starten, geeft hetzelfde resultaat.

Weet er iemand wat ik nu kan doen?

Mijn taskbar staat er wel nog maar bijna alle icoontjes zijn verdwenen en als ik ergens op klik, dan gebeurt er niets.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dus als ik het goed begrijp, werkt je start menu ook niet meer? Werkt de hele taakbalk niet meer? (qua niks is meer aanklikbaar of reageert niet).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Heb ik ook gehad, dit is heel vervelend. De stappen die ik toen ondernomen heb (gevonden op een Microsoft KB pagina):
  1. Herstart je machine (dat heb je zo te zien al gedaan)
  2. Draai in een command prompt met administrator rechten het commando sfc /scannow
  3. Als het na een herstart dan nog niet werkt kun je alle packages herinstalleren, wat even duurt. Hiervoor moet je een Powershell prompt openen en daarin dit commando uitvoeren: Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}. Dit duurt even en zal waarschijnlijk verschillende errors geven. Deze kun je negeren. Herstart hierna je PC
Als laatste optie kun je nog een Refresh van je PC proberen, dit herinstalleert Windows maar laat al je documenten met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Stap 3 werkt gegarandeerd. Heb ook dat probleem gehad. Na dat commando in PowerShell was mijn probleem opgelost.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Het is eigenlijk van de zotten hoe relatief makkelijk dat stuk gaat. Ik heb het op twee werklaptops gehad en op mijn thuis PC. Alleen mijn tablet heeft er nog geen last van gehad. Laten we hopen dat dat zo blijft, want dat intypen via een touchscreen... ;)