Afstandsbediening werkt niet meer na Firmware update.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-06 17:00
Ik heb een Samsung UE40D6500 Smart TV en sinds dat ik firmware versie 1028 heb geïnstalleerd, werkt mijn Smart hub knop en mijn powerknop niet meer.

Nadat ik met 3 verschillende ''Samsung Experts'' heb gesproken en allemaal verwijzen dat ik maar even de afstandsbediening ergens anders moet gaan testen, ben ik het toch nu wel zat.

Verder heb ik zelf nog de batterijen vervangen en daarna opzoek gegaan naar de reset functie van mijn TV. Echter zou er bij zelf diagnose een functie moeten zijn met ''Resetten'' . Echter staat die functie daar niet bij en ben ik nu ten einde raad.

Wie o wie kent dit probleem / of weet er een goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
Hier hetzelfde probleem, gisteren geupdate naar 1028. Afstandsbediening werkt niet goed.
Powerlampje knippert in standbystand heel snel maar de tv gaat niet aan.
Geen resetfunctie aanwezig onder "Ondersteuning", een oude firmwareversie (1027) wordt geweigerd, niet herkend en niet geïnstalleerd.

Olossing
Het opnieuw instellen van de kanalen/zenders lost het probleem van het snel knipperende powerlampje op.

Te vroeg gejuicht
Het probleem dat de afstandsbediening niet werkt bestaat echter nog steeds.
Het euvel schijnt op te treden na een bepaalde tijdsduur van inactiviteit waarna de tv niet lijkt te reageren op de signalen van de afstandsbediening.
Anders gezegd. Zet je de tv uit en daarna weer inschakelt binnen een bepaalde tijd dan gaat de tv probleemloos aan. Wacht je echter te lang, dan reageert de tv niet op de afstandsbediening.
Dan moet je herhaaldelijk op meerdere knoppen van de afstandsbediening drukken voordat de tv eindelijk aan springt.
Bloedirritant, ik wil graag downgraden naar een vorige firmwareversie.

[ Voor 100% gewijzigd door ariekanari op 18-03-2016 12:42 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186914

Na een firmware upgrade is het aan te raden de tv te resetten, dan functioneert waarschijnlijk alles weer naar behoren.

ik had zelf een probleem na een upgrade, toen functioneerde de epg helemaal niet meer. De boel gereset en het probleem was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
Nee, heb van alles alles geprobeerd maar niets hielp. (o.a. stroom er tijdelijk af, factory reset, etc.). De originele afstandsbediening werkte niet meer of slechts sporadisch na een upgrade naar v1028.
Nu gedowngrade terug naar 1027 en de afstandsbediening werkt weer vlekkeloos.

SamyGo
  1. Voer een factory reset uit (tv uitschakelen (standby), daarna: info, menu, mute, power)
  2. maak een netwerkverbinding, maar wijzig daarna de instellingen handmatig en gebruik DNS-server 46.101.161.175.
  3. Voor een firmwareupgrade uit (online). Een lagere versie wordt gedownload (1013 uit 'm hoofd).
  4. de netwerkverbinding weer op "automatisch" zetten!
  5. via de usb-poort kan nu een hogere firmwareversie worden geïnstalleerd die wel probleemloos functioneerd. (in mijn geval 1027).
  6. controleer of de automatische "standby" firmware-upgrade uitgeschakeld is! Voordat het weet zit je weer op 1028.
En de tv werkt hierna weer probleemloos. Elke andere methode faalt.
Ik vind het erg slordig van Samsung dat ze dit probleem niet veel eerder ZELF opgelost hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door ariekanari op 20-03-2016 22:18 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements