Toon posts:

GA-B150-HD3P USB poorten werken niet allemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb sinds enkele weken een nieuwe pc samengesteld met onderstaande onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,75€ 193,75
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,80€ 89,80
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 241,80€ 241,80
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 74,99€ 74,99
1Logitech Z333€ 59,99€ 59,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 49,01€ 49,01
1be quiet! System Power 7 450W€ 56,45€ 56,45
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,03

Maar sinds de eerste dag werken niet alle usb poorten, en ook krijg ik regelmatig de melding dat er een piekstroom heeft plaats gevonden op één van de USB poorten.

Ik heb contact gehad met de helpdesk van gigabyte, en zij stelde voor om mijn moederbord terug te sturen naar de winkel omdat er waarschijnlijk een hardware fout in zit.
Dit heb ik dus ook gedaan, maar de winkel beweert dat er minimale socketschade was, deze hebben ze hersteld, en dan hebben ze het moederbord getest... bij hun werken alle USB poorten.

Sinds gisteren heb ik het moederbord terug ontvangen, zojuist alles gemonteerd.
En ja hoor, de USB poorten werken nog steeds niet...

Ik heb het voorlopig opgelost door een oud USB2.0 PCI kaartje te installeren, zodat ik toch verder kan werken op pc, na twee weken zonder pc gezeten te hebben door het moederbord retour op te sturen...

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Of wat zou ik hier het beste mee doen?

alle tips zijn welkom, ik weet het even niet meer.

alvast bedankt

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk aan twee dingen:
Kortsluiting moederbord met de behuizing. Dit kan gebeuren wanneer je schroefjes in de backplate monteert die niet gebruikt worden voor de bevestiging van jouw moederbord. Met andere woorden: zo'n schroefje zit ergens tegen de achterkant van jouw moederbord aan.
Óf een probleem met de voeding. Heb je een andere voeding tot jouw beschikking om te testen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb enkel een verouderde voeding liggen zie: Game PC / om enkele jaren verder te kunnen

Ik weet als deze kan dienen om dit even te testen?

ik zal al eens eerst gaan zoeken als ik ergens iets vind wat kortsluiting kan maken met het moederbord.

UPDATE:

fout gevonden |:(

Na de tip van Nyarlathotep over kortsluiting heb ik alles nog eens overlopen, en intern zat er een USB connector verkeerd 8)7

Hoe dom kan je zijn hé... Wetende dat ik men moederbord nog retour heb gestuurd...

Dom Dom Dom...

MAAR het is opgelost dankzij het Tweakers forum _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 11:29 ]