Adobe topic starten, maar waar te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07 18:34

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste adjes,

Ik wil al een tijdje een topic starten over Adobe CC. Een veelzijdig pakket en tools. Ik maak veel gebruik van Photoshop en Illustrator. En soms van Premiere en After Effects. Echter zijn er nog veel meer tools in het Adobe pakket die ik nu niet aanraak. En ik weet eigenlijk niet waarom. Ik ben heel benieuwd waar anderen mee werken, wat ze er mee doen en wat ze er van vinden.

Helpt het in hun dagelijkse workflow? zo is Adobe Bridge een handige file tool, maar ik gebruik het nauwelijks. Misschien overtuigt een andere tweaker mij en anderen om deze tool zeker te gebruiken. Misschien gebruikt weer een andere Tweaker een mobiele app om bij een klant iets voor te werken en dit daarna op zijn desktop voort te zetten. Al om al, is Adobe CC groter dan zomaar alleen graphics. Het is ook webdesign, het is ook video editing. En het is ook animatie, en nabewerking van dit alles.

Doel van een topic is onderzoek naar het grote Adobe CC en wat anderen (tweakers) er allemaal mee doen. En hopelijk inspireert het elkaar om nog meer uit de tool te halen. Ik zat te denken aan: "Het grote Adobe topic".

Maar, waar kan ik een topic als deze starten zonder dat het slechts 1 deel aanspreekt. Een video bewerker kijkt waarschijnlijk niet in het stukje graphic design. En een webdesigner kijkt waarschijnlijk niet bij de video editors. Ik zat te denken aan softe goederen. Ik wacht jullie reactie af

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
An sich is GFX wel de meest logische plek; er zou evt. een alias in een ander forum (of vice versa) gemaakt kunnen worden. Het enige probleem dat ik hiermee heb is dat we van "grote topics" af willen omdat die ellendig zijn om te doorzoeken en juist een dergelijk groot topic dat je voorstelt uitnodigt tot allerlei kleine vraagjes die a) dan vaak opeens volgens mensen niet meer aan de Quickstart hoeven te voldoen en b) waarop de antwoorden dan vaak voor de vraagsteller misschien nog wel nut hebben maar dus "verloren gaan" voor in de eeuwigheid in de vele posts van zo'n topic. Niemand gaat 150 pagina's doorbladeren om te kijken of zijn/haar vraag toevallig al gesteld is (en als je al het geluk hebt er met Google in terecht te komen heb je vaak nog dat iemand een andere PPP heeft dan de ("anonieme gebruiker, dus geen settings") 25 PPP en dus op de verkeerde pagina belandt en vergeefs naar 't antwoord (en de vraag) zoekt.

Verder heb ik geen probleem met je topic en ben ik ook wel eens benieuwd naar de zaken waar je om vraagt maar concentreer je topic daar dan op en niet zo zeer op "een groot Adobe suite(s)" topic.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is dit toeval? Een Adobe board? :)
SG lijkt mij een prima plaats. Eventueel met een alias in W&G.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Helder! Ja, dat is toeval haha. Wauw! Al zie ik dat zijn vraag wat minder gericht is op wat "wij" nu allemaal doen met Adobe en of het lekker werkt.

Wellicht kunnen we het in een jasje steken zoals ook gebeurd bij feedback voor hardware keuzes. Dus in het starters topic staan een paar vragen. Die kopieer je en geef je daaronder je eigen antwoord. Het is ook absoluut niet mijn doel om een 391 pagina tellend topic te maken en ook zeker niet bedoeld om te flamen op elkaar. Maar echt een informatief stukje en ik kan me ook voorstellen dat anderen het leuk vinden om te vertellen wat hun doen met de software.

Wie gebruikt er nou bijvoorbeeld Fuse, of Audition, Muse, Prelude, Speedgrade, Scout, Edge, .. zomaar een zooi tools die ik zo kan installeren, en waar ik kekke videos van kan vinden van Adobe.. maar wie gebruikt dit dagelijks en waarom? Kan ik daar dan ook wat mee en wellicht helpt het wel om er mooie dingen mee te maken. De mannen van de praktijk zeg maar! :)

Zeg maar hoe we / ik moet handelen en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dat heb ik nu ook.
Gebruik alleen photoshop, lightroom en dreamweaver. Wil nog premiere gaan gebruiken. Maar de rest hangt er maar bij. Wellicht dat die programma's voor mij ook fantastisch zijn.
Is het een idee om per programma een topic te hebben of per combinatie van programma's? Net zoals lightroom? Alhoewel ik denk dat als er animo voor is, zo'n topic vanzelf ook wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RoyK schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:22:
en ook zeker niet bedoeld om te flamen op elkaar.
Wie had 't over flamen? ;)
Anyway; maak anders even een topicvoorstel in een DM ofzo (desnoods in SM en tik even de juiste mods van 't forum waar je 't wil plaatsen (en evt. aliassen) naar dat topic per DM).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
hehe, nou het flamen gaat nogal snel op zo een groot forum en zoveel mensen. Je strijkt al vlug tegen iemands haren in, zo heb ik het gevoel. Al zal het in een topic als dit niet zo snel zijn denk ik. Het is geen welles nietes verhaal, maar een "wat doe jij allemaal met Adobe?" omgeving. Daar kan je denk ik alleen maar van leren.

Ik neem aan dat je met een DM een privé berichtje bedoel? If not, snap ik de afkortingen even niet haha.

En wat vinden jullie? Ik denk dat je met softe goederen een algemeen gebied bereikt. Bij graphics heb je weer 3 verschillende groepen gebruikers / forums. Dan wordt het weer lastig om elkaar in het midden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik reageerde vooral omdat ik interesse heb in zo'n topic, als gebruiker dus.
Heb nu een educational license, wel legaal verkregen, en twijfel erover of ik dat zakelijk ga verlengen zodra het afloopt. Dan moet ik er wel meer mee gaan doen dan nu.
Ik ben wel aan online trainingen begonnen voor de grotere onderdelen, maar daar maak ik veel te weinig tijd voor. En het lijkt me leuk om ook over die minder bekende onderdelen wat meer te leren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1