Na 5 jaar met plezier gefotografeerd te hebben met een spiegelreflex Canon 500D i.c.m. een sigma 18-200 (F3,5-6,3) heeft de lens het begeven. Ook ben ik niet geheel tevreden meer over de kwaliteit van de foto's en hierdoor ben ik nu aan het twijfelen om een nieuwe lens(en) of een hele nieuwe camera set aan te schaffen. Gezien de opkomst van de systeemcamera neem ik deze ook mee in mijn overweging.
Ik zoek een?
SysteemCamera/compactcamera
Wat is je budget?
1000 - 1200 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn interesses zijn voornamelijk reizen, dieren, sport, landschap en heb dit tot nu toe goed kunnen afvangen met de 18-200 lens.
Met de brandpunt afstand 18-200 was ik redelijk tevreden, met de kwalteit minder. Zoomen mag zelf nog iets meer.
Wat heb je zelf al gevonden?
Systeemcamera: Sony Alpha 6000 + 16-50 lens + 55-210 lens
Nieuwe lenzen bovenop mijn 500d: Tamron 16-300 of twee losse lenzen
Welke vragen heb je hier nog over?
Destijds had ik voor de 18-200 gekozen i.v.m het niet hoeven meenemen van meerdere lenzen. Dit heb ik wel als voordeel ervaren, echter vraag ik me af of een systeem camera + extra lenzen ook een goed alternatief is. Zeker over het maken van sport/dieren foto's heb ik nog de twijfel of de bovengenoemde systeemcamera en 55-210 lens aan mijn wensen kan voldoen.
Wat past volgens jullie het beste bij mijn situatie, en hebben jullie nog alternatieven die mogelijk bij mij passen?
Ik zoek een?
SysteemCamera/compactcamera
Wat is je budget?
1000 - 1200 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn interesses zijn voornamelijk reizen, dieren, sport, landschap en heb dit tot nu toe goed kunnen afvangen met de 18-200 lens.
Met de brandpunt afstand 18-200 was ik redelijk tevreden, met de kwalteit minder. Zoomen mag zelf nog iets meer.
Wat heb je zelf al gevonden?
Systeemcamera: Sony Alpha 6000 + 16-50 lens + 55-210 lens
Nieuwe lenzen bovenop mijn 500d: Tamron 16-300 of twee losse lenzen
Welke vragen heb je hier nog over?
Destijds had ik voor de 18-200 gekozen i.v.m het niet hoeven meenemen van meerdere lenzen. Dit heb ik wel als voordeel ervaren, echter vraag ik me af of een systeem camera + extra lenzen ook een goed alternatief is. Zeker over het maken van sport/dieren foto's heb ik nog de twijfel of de bovengenoemde systeemcamera en 55-210 lens aan mijn wensen kan voldoen.
Wat past volgens jullie het beste bij mijn situatie, en hebben jullie nog alternatieven die mogelijk bij mij passen?