Toon posts:

Grote (en ook kleinere) geplande releases in de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een lijst van geplande releases in de "webdevelopment" wereld. Enkele voorbeelden in het korte verleden zijn de volgende:

- Symfony 3 (30 november 2015)
- Drupal 8 (19 november 2015)
- PHP 7 (3 december 2015)
- Magento 2
- AngularJS 2
- Laravel 5.2
- ...

Nu ben ik zoek naar releases in de toekomst. Heeft er iemand weet van een online lijst die dit bijhoudt? Of helpen jullie me zo een lijst te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Roadmap is het magische woord, maar er op vertrouwen is geen goed idee.

Als je de ontwikkeling van Drupal 8 hebt gevolgd dan weet je dat deze enorm verlengt is.

Mijn eigen CMS heeft het zelfde probleem op dit moment (Dragonfly CMS) de ontwikkeling ligt stil qua releases maar is wel al heel lang in ontwikkeling voor een v10.

Daarnaast, als er een beveiligingslek is, zoals bij Joomla laatst. Daar waren er dus 3 releases in zeer korte tijd.
En dat had weer te maken met een bug in PHP zelf.

Wat wil je er mee bereiken?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:41
Hier staat wel een lijst met frameworks + release dates: Wikipedia: Comparison of web application frameworks
Daar staan ook links naar de bron, dus dat zou je waarschijnlijk al kunnen helpen met het bijhouden van nieuwe releases.
Meeste grote frameworks hebben meestal wel een roadmap staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:12:
Roadmap is het magische woord, maar er op vertrouwen is geen goed idee.

Als je de ontwikkeling van Drupal 8 hebt gevolgd dan weet je dat deze enorm verlengt is.

Mijn eigen CMS heeft het zelfde probleem op dit moment (Dragonfly CMS) de ontwikkeling ligt stil qua releases maar is wel al heel lang in ontwikkeling voor een v10.

Daarnaast, als er een beveiligingslek is, zoals bij Joomla laatst. Daar waren er dus 3 releases in zeer korte tijd.
En dat had weer te maken met een bug in PHP zelf.

Wat wil je er mee bereiken?
De bedoeling is een soort van agenda te vormen & bv. in de maand van de release een tweet te gaan sturen over dit onderwerp of op de dag van release.