Toon posts:

Sony Receiver standaard input kanaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Sony str1050 Receiver.

Ik heb hierop aangesloten mijn lg 850v tv via de hdmi Arc aansluiting en de ziggo horizon box.

Als ik via de afstandsbediening van ziggo de box en de tv aanzet springt mijn Receiver ook automatisch aan.

Als 1ste zie je dat hij het ziggo kanaal pakt voor het geluid maar al snel springt hij dan over op een ander 'tv' kanaal. Wat dus weer resulteert dat ik via de afstandsbediening van de Receiver het ziggo kanaal moet selecteren voor het geluid.

Dit moet toch anders kunnen? Dat ik als standaard opstartkanaal die van ziggo selecteer ipv het 'tv' kanaal die het zelf pakt?

Iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen. Ik heb de handleiding al een paar dagen doorgespit maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt,

Remco

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik had hier al eens over een soortgelijk probleem gelezen. Daar is toen geen antwoord/oplossing op gekomen. Dus ik ben benieuwd of iemand je hiermee vooruit kan helpen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Hoe is je Ziggo box aangesloten? Op je receiver of op je TV?

Sorry, gelezen.

Oplossing? Sluit je ziggo box aan op je TV en niet op je receiver. ARC zorgt voor het geluid van TV naar receiver.

[ Voor 54% gewijzigd door CeesKees op 23-12-2015 10:17 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik vanmiddag direct proberen ceeskees, ik laat je weten hoe het afloopt!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ceeskees,

Ik heb het geprobeerd maar het is niet de oplossing.

Als ik de kabel direct in mijn tv doe plug ik hem in op hdmi 1. Hdmi 2 is mijn Receiver en Arc aansluiting.

Als ik de tv nu aanzet krijg ik standaard hdmi 2(mijn Receiver) en dan het tv kanaal te zien. Daar is niks op aangesloten en ik zie ook nergens waar ik die kan aansluiten.

Heb namelijk 5 hdmi in aansluitingen en daarvan is er geen 1 genaamd tv. Heb ze ook getest en geen resultaat.

Met jouw oplossing moet ik mijn tv eerst weer op hdmi 1 zetten ipv 2. Ik blijf dus op knoppen drukken ipv dat het meteen het juiste kanaal pakt.

Gr remco

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Maar dan stel je je tv toch zo in dat deze altijd op HDMI 1 moet opstarten (zoek even op "Hotel menu + typenummer TV op google")

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Daarnaast vraag ik mij af waarom je de receiver op je HDMI ARC moet aansluiten terwijl je alles (in je oude situatie) via je receiver hebt lopen.

Wanneer je je receiver nu op HDMI1 van je TV zet, en dan je Digitale TV ontvanger in een willekeurige HDMI (waar je hem eerst op had) van je receiver, dan heb je je probleem volgens mij opgelost.

Dus even kort:

Receiver HDMI-out => TV HDMI1
Digitale TV ontvanger HDMI => Receiver HDMI in (TV)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ceeskees,

Het maakt eigenlijk niets uit welk hdmi kanaal ik van mij tv gebruik toch? Ik heb hem aangesloten op arc zodat ik ook het smart gedeelte van de tv over de boxen krijg.

Ik wil alles wel via mijn receiver hebben lopen omdat ik ook nog een ps en een apple tv eraan heb gehangen.

Maar om nogmaals het probleem goed uit te leggen.

Mijn receiver heeft 5 hdmi ingangen en 3 uitgangen.

Uitgang is receiver arc - tv arc

Ingang is
playstation - bd/bvd ingang
Ziggo - sat/catv
Apple tv - game

De rest is leeg.

Als ik de tv en ziggo aanzet dan krijg ik meteen beeld. Het geluid springt echter over naar het tv kanaal. Die moet ik dan dus weer op het ziggo kanaal zetten.

Dus ik krijg wel beeld alleen het geluidkanaal springt over.

Als ik ziggo op me tv aansluit dan blijf ik dus steeds op verschillende adstandbedieningen drukken om het juiste kanaal te krijgen terwijl het enige probleem is dat het geluid meteen op het juiste inputkanaal moet blijven staan en niet overspingen naar een leeg tv kanaal.

Ik kan het tv kanaal ook nergens aanpassen of invullen?

Gr remco

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Dan maar over op een logitech harmony remote.

Een activity goed instellen en alles gaat vanzelf

Pagina: 1