Steam In-Home Streaming - Client ziet geen host / Lagspikes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 23:55
Hoihoi, deze vakantie probeer ik lekker van de bank te gamen met mijn laptop. De host draait Windows 10 en heeft prima specs - i5 4690K, 8GB RAM, een R9 390 8GB, bedraad aangesloten (Killer Networking E2200) met een TP-Link TL-WR1034ND die als switch is aangesloten op de modemrouter beneden, een ding van Ziggo.

De laptop staat beneden en kan zowel bedraad als via WiFi verbinding maken. Het pingen naar mijn desktop gaat met zo'n 1 tot 3 ms op WiFi en consistent 1ms bedraad. Hier de problemen:

Op mijn laptop in Windows 10:
Steam ziet simpelweg de desktop niet en games zijn niet beschikbaar voor streamen.

Met Debian:
Steam ziet de desktop en kan een stream starten, echter crasht de streaming client vaak, is er last van lagspikes om de minuut of iets dergelijks. Daartussen draait alles echter lekker soepel met 60FPS en een lekker lage delay.

Hoe worden deze problemen veroorzaakt en hoe kan ik ze oplossen? Aangezien in Linux Steam wel de desktop ziet en succesvol kan streamen, moet dit wel aangeven dat het netwerk goed is ingesteld. Iets in Windows met de beveiliging?
Dat Steam in Linux voor problemen zorgt kan aan wat dingen liggen - Is mijn configuratie brak? Soms crasht de client gewoon en lukt het mij zelfs niet meer om in tty1 te komen (wtf?), soms crasht de client gewoon bij start waarna een nieuwe stream wel lukt.

Is de client voor Linux gewoon zo brak gemaakt?

Update
Blijkbaar werkt een reboot beter dan geen reboot :+ Het Windows -> Windows probleem is nu opgelost en werkt zonder problemen. Linux heb ik nog niet geprobeerd, maar dat laat ik nu even zo.

[ Voor 7% gewijzigd door ikt op 23-12-2015 12:34 ]