Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 19:36
Vandaag de vrouw hare Nexus 5 niet meer werkend te krijgen. Komt telkens 'geen opdracht' op het scherm. Paar keer een harde reset gedaan maar die tekst blijft erop komen. Is er nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Timmy269 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:27:
Vandaag de vrouw hare Nexus 5 niet meer werkend te krijgen. Komt telkens 'geen opdracht' op het scherm. Paar keer een harde reset gedaan maar die tekst blijft erop komen. Is er nog iets aan te doen?
Wat bedoel je met een harde reset? Is dit opnieuw opstarten mbv. battery pull of echt een factory reset?

Mocht het een factory reset betreffen, gebruik je ook elke keer hetzelfde Google Account voor de backup?

Verder ontbreekt er nog een aantal feiten:
  • Welke Android versie
  • Geroot of niet?
  • Iets geks gedaan voordat de melding verscheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Heb je de stappen hier al gevolgd? https://support.google.com/nexus/answer/4596836?hl=nl

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Inderdaad een Factory reset. Onderaan komt er dan formatting/ data, formatting / cache en dan data wipe complete. Daarna kom ik terug in het keuze menu en kies ik reboot system now. Dan start hij op, google komt tevoorschijn en daarna dat Android manneke met geen opdracht onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:21
probeer eens de factory images opnieuw te flashen?
https://developers.google.com/android/nexus/images

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Heb de hele dag liggen klingelen en krijg rer geen beweging in. Iemand dat me erbij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Timmy269 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:11:
Heb de hele dag liggen klingelen en krijg rer geen beweging in. Iemand dat me erbij kan helpen
Wat heb je precies gedaan en waar gaat het mis?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij mij heb ik overigens ook met het flash-all script problemen gehad op de N5 en de N7.. in beide gevallen bleven de draaiende bolletjes hangen. Met defastboot flash stappen handmatig 1 voor 1 uitvoerenn lukte het voor beide devices wel.. (mogelijke oorzaak flash script niet geschikt voor mac of teveel custom roms geflashed :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
ik heb al van alles gedaan. Via you tube handleidingen gevolgd. Ik krijg mijn bestanden niet naar de smartphone verzonden. Ik heb hem al wel kunnen unlocken via de pc maar dat is ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Timmy269 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:32:
ik heb al van alles gedaan. Via you tube handleidingen gevolgd. Ik krijg mijn bestanden niet naar de smartphone verzonden. Ik heb hem al wel kunnen unlocken via de pc maar dat is ook al.
ow.. "al van alles gedaan" en het werkt nog steeds niet? Dan weet ik wel wat het probleem is, dan moet je gewoon zus en zo doen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De Nexus Root Toolkit zou je hierbij kunnen helpen. Dan hoef je niet zelf met commando's aan de gang en wordt je stap voor stap geholpen met flashen van je firmware (waarbij rooten niet nodig, wel optioneel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Al een keer de Wipe cache partition in de recovery geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:24

DukeBox

loves wheat smoothies

palthe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:32:
Al een keer de Wipe cache partition in de recovery geprobeerd?
Timmy269 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:57:
Inderdaad een Factory reset. Onderaan komt er dan formatting/ data, formatting / cache en dan data wipe complete.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Check. Gewoon nog eens just tot be sure ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
rens-br schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:31:
[...]

Wat bedoel je met een harde reset? Is dit opnieuw opstarten mbv. battery pull of echt een factory reset?

Mocht het een factory reset betreffen, gebruik je ook elke keer hetzelfde Google Account voor de backup?

Verder ontbreekt er nog een aantal feiten:
  • Welke Android versie
  • Geroot of niet?
  • Iets geks gedaan voordat de melding verscheen?
Niets speciaals gedaan. Hij vroeg op een update uit te voeren en heb dit gedaan en dan liep hij vast. Sindsdien komt er niets anders op dan dat android manneke op zijn rug met een rode driehoek. Ik kan wel naar de recovery gaan via powerknop en volumeknop te drukken. dan heb ik 'apply data / factory reset gedaan en blijft hetzelfde. Ondertussen heb ik hem al wel kunnen unlocken in de fastboot mode maar ik krijg hem niet verder dan dat.

Ook vind mijn pc de smartphone niet als ik deze aansluit met de usb en ga kijken in het apparaatbeheer

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy269 op 23-12-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Hier hebben we V&A voor

[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 28-12-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Heb je dit al geprobeerd? Even een halfuur letterlijk doen wat er staat en wachten, en je kunt waarschijnlijk verder vooruit met je toestel.

• Timmy269
Bastiaan schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:53:
[...]

Heb je dit al geprobeerd? Even een halfuur letterlijk doen wat er staat en wachten, en je kunt waarschijnlijk verder vooruit met je toestel.
heb ik ook al geprobeerd. Zelfs bij auto detect device + build vind hij de smartphone niet :?
heb het dan manueel aangeduid maar dan is volgende probleem dat bij de full driver test hij een geen adb connectivity geeft.
Sluit ik de smartphone aan als hij uit staat zie de pc hem wel bij draagbare apparaten onder MTP usb apparaat. Zet ik de smartphone aan verdwijnt dit

[ Voor 27% gewijzigd door Timmy269 op 24-12-2015 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Tik dan eens op de knop "Full Driver Installation Guide", bovenin. Daarmee verwijder en installeer je de drivers opnieuw. Heb je ook de opties voor ontwikkelaars op je toestel ingeschakeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Bastiaan op 24-12-2015 10:15 ]

• Timmy269
Bastiaan schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:14:
Tik dan eens op de knop "Full Driver Installation Guide", bovenin. Daarmee verwijder en installeer je de drivers opnieuw. Heb je ook de opties voor ontwikkelaars op je toestel ingeschakeld?
Ik kan helaas de smartphone niet meer opzetten om ontwikkelaars in te schakelen. Heb hem gisteren wel ge-unlocked. Zal sebiet nog eens proberen als ik thuis kom.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Och, natuurlijk gaat dat niet |:(

• Timmy269
als ik in de map platformtools het opdrachtvenster open en adb devices intyp, vindt hij niets. onder de ingegetypte lijn komt dan android debug bridge version 1.0.32
revision 09a0d98bebce-android en daar onder nog eens alle mogelijke opdrachten die ik kan ingeven maar geen nummer van smartphone te vinden

• Timmy269
ik ben al weer stukje verder. Nu vindt hij de smartphone. ik doe in de recovery status 'apply updat from adb en dan typ ik in het opdrachtvenster adb devices en dan vindt hij de smartphone.
Dan sleep ik het zip bestand met hammerhead achter D:\documents\platforms-tools> en dan zie ik op het scherm
loading: f'bestandsnaam'
serving: f'bestandsnaam'
serving: ..
...

tot 62% loopt hij en dan zegt hij plots 'E:Error in /sideload/package.zip
installation aborted.
(status 7)

Iemand een nog een idee? Ik denk dat ik er bijna ben.

• Timmy269
Timmy269 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:06:
ik ben al weer stukje verder. Nu vindt hij de smartphone. ik doe in de recovery status 'apply updat from adb en dan typ ik in het opdrachtvenster adb devices en dan vindt hij de smartphone.
Dan sleep ik het zip bestand met hammerhead achter D:\documents\platforms-tools> en dan zie ik op het scherm
loading: f'bestandsnaam'
serving: f'bestandsnaam'
serving: ..
...

tot 62% loopt hij en dan zegt hij plots 'E:Error in /sideload/package.zip
installation aborted.

Iemand een nog een idee? Ik denk dat ik er bijna ben.
bij een andere gedownloade hammerhaed gaat hij tot 79% :?

• Prulleman
Via fastboot de factory images flashen... Heb ik al eerder aangegeven. Als je ergens tegen aanloopt, graag specifiek zijn dan kunnen we je verder helpen..

Zou niet weten wat je nu aan het sideloaden bent.. Een ota bestand? Factory images?

Strava

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:35
Lijkt me meer dat je geheugen stuk is waardoor hij blijft hangen op zo Veel procent

• Timmy269
Prulleman schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:20:
Via fastboot de factory images flashen... Heb ik al eerder aangegeven. Als je ergens tegen aanloopt, graag specifiek zijn dan kunnen we je verder helpen..

Zou niet weten wat je nu aan het sideloaden bent.. Een ota bestand? Factory images?
Deze heb ik geprobeerd: http://www.digitaltrends....nexus-devices/3/#download : From MRA58K (6.0) To MRA58N (6.0) November Security Update

deze blijft op 79% hangen

• Prulleman
Arunia schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:23:
Lijkt me meer dat je geheugen stuk is waardoor hij blijft hangen op zo Veel procent
Zou heel goed kunnen, maar on hardware issues uur te sluiten, zou ik toch echt eerst factory images proberen te flashen...

Strava

• Prulleman
Timmy269 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:29:
[...]

Deze heb ik geprobeerd: http://www.digitaltrends....nexus-devices/3/#download : From MRA58K (6.0) To MRA58N (6.0) November Security Update

deze blijft op 79% hangen
Kijk nog eens een paar posts terug naar mijn eerste post...
Prulleman in "Geen opdracht"

In je beschrijving gaat het over een update handmatig installeren, geen clean flash

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 24-12-2015 15:34 ]

Strava

• Timmy269
Prulleman schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:30:
[...]

Zou heel goed kunnen, maar on hardware issues uur te sluiten, zou ik toch echt eerst factory images proberen te flashen...
waar vind ik deze?

• Prulleman
Lees nog eens even je hele topic door..

En probeer ook verschillende kabels als je fouten bij kopiëren krijgt.

[ Voor 50% gewijzigd door Prulleman op 24-12-2015 15:55 ]

Strava

• Timmy269
bedankt voor de info maar krijg het echt niet voor mekaar

• Timmy269
Ik zal dit een posten, misschien download ik de verkeerde versie.
bij Fastboot mode staat:
product name - hammerhead
VARIANT - hammerhead D821(E) 32gb
HW VERSION - rev_11
BOOTLOADER VERSION - HHZ12K
BASEBAND VERSION - M8974A-2..50.2.27
CARRIER INFO - None
SERIAL NUMBER - 04f4b0243440ebf3
SIGNING - production
Secure Boot - enable
LOCK STATE - unlocked

Acties: