Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 15:46
Ik ben opzoek naar een nieuwe toestel en ben deze op Marktplaats tegen gekomen : http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer
Nu ben ik bang dat deze nep is, kan ik achterhalen of deze echt is of niet? zijn er kenmerken waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Boon. Dat soort verkopers zijn bij mij auto-skip >>|

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:14:
Boon. Dat soort verkopers zijn bij mij auto-skip >>|
Ja het is volgens mij een Poolse man ik had hem gebeld en een afspraak gemaakt. Wat heel moeizaam ging want ik verstond zijn Nederlands niet. Toch blijft het een aantrekkelijke prijs...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moeten we nou echt elke keer gaan zeggen "if it's looks too good te be true, it usually is". Oplichters doen graag aan aantrekkelijke prijzen zodat mensen zichzelf voor de gek gaan houden. Knijp jezelf, en dan naar een betrouwbare advertentie gaan zoeken en bereid zijn meer te betalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknownx09
gambieter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:36:
Moeten we nou echt elke keer gaan zeggen "if it's looks too good te be true, it usually is". Oplichters doen graag aan aantrekkelijke prijzen zodat mensen zichzelf voor de gek gaan houden. Knijp jezelf, en dan naar een betrouwbare advertentie gaan zoeken en bereid zijn meer te betalen.
Even bij een mede tweaker gekeken, ik zie toch wel een groot verschil bij de neppe staat er :
" Made in Korea " en bij de echte staat er : " Made By Samsung "

http://i.marktplaats.com/...~AoAAOSw~otWeZPR/$_84.JPG
http://ic.tweakimg.net/ext/va/1212694.jpg

Bedankt voor de wijsheid!

[ Voor 4% gewijzigd door Unknownx09 op 22-12-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:26
Ik zat ook marktplaats te kijken.
Maar bij de een staat weer made by samsung en bij de ander weer made in korea....

Kan het niet gewoon origineel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Waar staat dat hele Boon gebeuren in godsnaam voor. Waarom zou je in hemelsnaam zo'n wandelend vraagteken gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
Er staat ook 1 wit en 1 zwart... op allebei de dozen staat black ;)

en het bonnetje is ook wat vaag..., 1911,50 euro... (met 401.42 VAT)...

Maar 1911,50 - 21% VAT = 1579.34 ex VAT
Hij heeft 1911,50 euro met 401,42 VAT wat raar is...

[ Voor 56% gewijzigd door da_PSI op 23-12-2015 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
De neppe heeft meestal achterop witte ipv "verbleekte" print met imei en s/n . Ook is de flitser vaak egaal geel , het scherm is een TFT ipv AMOLED waardoor het zwart meer grijs dan zwart is. Ook bij het opstarten zie je bij de fake versie vaak "Mediatek" ipv "Samsung" op het eerste scherm..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:28:
Waar staat dat hele Boon gebeuren in godsnaam voor. Waarom zou je in hemelsnaam zo'n wandelend vraagteken gaan kopen.
Is afkorting van boonnetje .... ofwel niet helemaal Nederlands machtig ...
Maar qua prijs en foto's zo ik me er niet aan wagen, en een paar € meer neerleggen bij de lokale Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:25

Eboman

Ondertitel

da_PSI schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:31:

zo wie zo zie ik meerdere regels (stuk of 10) op die bon, niet 2 , dus die hoort waarschijnlijk niet bij die telefoons.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
da_PSI schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:31:

Er staat toch echt duidelijk dat 1911,50 de prijs ex btw is. En de BTW dus 21% van 1911,50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:49

OB1

als je hier intrapt ben je echt een retard, beloon die mensen niet en report ze.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
Momus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:14:
[...]

Er staat toch echt duidelijk dat 1911,50 de prijs ex btw is. En de BTW dus 21% van 1911,50 is.
Zat op de teloon, niet enorm duidelijk... but thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:47
Beiden imei nummers kloppen wel. Zegt niet veel maar weet niet in hoeverre die dingen tegenwoordig worden nagemaakt.

Als je toch besluit om dit te kopen ga in ieder geval langs en test het toestel voordat je geld overhandigd. Controleren op zwart waarden van het scherm en software informatie bij de instellingen raadplegen.

Daarnaast controleren of de imei nummers op de doos gelijk zijn aan die van de bon en het toestel zelf. Als alles overeenkomt en je bent alsnog genept dan is het een goeie.

Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper u überhaupt ophalen toestaat. Waarschijnlijk zegt ie elke keer af of is ie gewoon niet op de afgesproken plek. Genoeg van die ongein gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07 14:57
burrfoot schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:03:
De neppe heeft meestal achterop witte ipv "verbleekte" print met imei en s/n . Ook is de flitser vaak egaal geel , het scherm is een TFT ipv AMOLED waardoor het zwart meer grijs dan zwart is. Ook bij het opstarten zie je bij de fake versie vaak "Mediatek" ipv "Samsung" op het eerste scherm..
Tijdens het opstarten kan ook gewoon het Samsung logo getoond worden. Heb diverse namaak s3 en s4 toestellen in m'n handen gehad.

Heb je al een keer een echte s6 in je handen gehad? Dan weet je het namelijk snel genoeg als je het toestel ophaalt.

Maar waarom al die moeite voor 100 euro? Wat als het wel een origineel toestel is, maar kapot gaat? Hoe zit het dan met de garantie, als het een Pools toestel blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
Ik heb een nep S6 gezien en je kan heel makkelijk zien dat deze nep is, de bouw kwaliteit is gewoon slechter.

De enige echt betrouwbare manier is om even een app cpuz te downloaden, meestal hebben die goedkopere toestellen een mediatek CPU en lagere resolutie (S6 heeft een 2K scherm).

Maar of de verkoper dat toestaat is een ander ding, dat iemand uit polen een S6 goedkoop verkoopt betekend niet dat het meteen nep is, onthoud dat telefoons in dat deel van EU goedkoper zijn.

Daarnaast, ik heb vaak genoeg dingen op MP gekocht die te mooi om waar te zijn waren, kwestie van zelf bekijken voor je het koopt, nooit laten verzenden.

Vergeet ook dit niet, sommige mensen weten vaak de waarde niet van wat hun hebben of willen er gewoon snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 20:37
Op het doosje van mijn S6 staat "Made by Samsung" en zo op alle andere 25 doosjes die wij op de zaak in stock hebben.

Je kan natuurlijk altijd gaan kijken en vergelijken om te zien of dit misschien tóch een echte S6 betreft, maar ook ik heb mijn twijfels hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 19:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als de prijs belachelijk goed is dan is het:
namaak
gestolen
oplichting
de hoofdprijs in de loterij

Kies maar wat je leuker/waarschijnlijker vind. Verschil tussen landen is voor hardware heel beperkt. Muziek en software kunnen wel veel verschillen, maar fysieke zaken schelen (behalve wat variatie qua btw, garantie en heel beperkt de markt) bijna niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 17:00
ik zeg niet dat deze echt is (vooral door de vele taalfouten), maar 60 euro korting is natuurlijk niet ondenkbaar veel
als ie nou 250-300 had gevraagd, was het sowieso duidelijk
als ik thuis ben zal ik eens kijken wat er op mijn doosje staat

[ Voor 7% gewijzigd door TI_Observer op 23-12-2015 17:12 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35
Waarom een risico lopen als je voor een paar tientjes meer helemaal geen risico loopt :?
Spaar gewoon lekker door, blijkbaar heb je al €390 bij elkaar gespaard, dan moet €450 ook wel lukken.

Ik snap dit soort topics niet, je vraagt er gewoon om om bedonderd te worden. Nieuw in doos ongebruikt voor een zacht prijsje. De verkoper is zeker een filantroop niet waar 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 23-12-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sheez88 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:11:
ik zeg niet dat deze echt is (vooral door de vele taalfouten), maar 60 euro korting is natuurlijk niet ondenkbaar veel
als ie nou 250-300 had gevraagd, was het sowieso duidelijk
als ik thuis ben zal ik eens kijken wat er op mijn doosje staat
Niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort idiote gedachtes is JUIST waar deze mensen op azen, het net wel/net niet verhaal, kan toch, misschien toch, leuk prijsje?

Shabby doosje, niet matchende omschrijvingen, 2 hits op google images (S6 unboxing) en je kan al spelletje 'zoek de verschillen' spelen.

Daarbij, afaik staat imei altijd ook op de factuur, dat is je 2nd check als je wil weten of de factuur ook legitiem is icm het toestel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 17:00
SinergyX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:51:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort idiote gedachtes is JUIST waar deze mensen op azen, het net wel/net niet verhaal, kan toch, misschien toch, leuk prijsje?

Shabby doosje, niet matchende omschrijvingen, 2 hits op google images (S6 unboxing) en je kan al spelletje 'zoek de verschillen' spelen.

Daarbij, afaik staat imei altijd ook op de factuur, dat is je 2nd check als je wil weten of de factuur ook legitiem is icm het toestel.
None taken, al ben ik zelf nog nooit opgelicht in al die jaren dat ik online aankopen doe. Echter, sinds ik een vaste baan heb, koop ik nu bijna alles gewoon nieuw.

Anyway, ik heb even gekeken en bij mij staat er ook mady by samsung.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://littleboyreports.c...iginal-samsung-galaxy-s6/

Mocht je gaan kijken, wat ik zou doen bij zoiets, heb je daar misschien wat aan. Toch is het beste advies, zoals al genoemd, "If it sounds to good to be true.."
Pagina: 1