Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enkele website onbereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

• BHT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 16:39
Hallo iedereen, ik heb een beetje een apart probleem, en vroeg mij af of iemand mij hier een klein beetje inzicht in zou kunnen geven.

een vriend van mij heeft een website.
deze website is voor iedereen bereikbaar, behalve voor mij.
Ik kan deze website niet bereiken op mijn -gehele- netwerk. Ik heb een iPad en een iPhone, als ik die webpagina bezoek vanaf mijn netwerk, vind ik hem niet.

Ik kan deze website -wel- bereiken vanaf mijn mobiele netwerk, als ik mijn WiFi dus uitzet op mijn mobiel.
Ik kan -alle- andere websites bereiken, alleen niet deze specifieke website.
Mijn iPad en iPhone zitten op WiFi, mijn computer zelf is met een kabel bevestigd aan de modem.

Ik denk persoonlijk dat het iets met de instelling van mijn modem te maken zal moeten hebben? Aangezien dat het enige is wat overeenkomt bij alle apparaten.
Ik heb zelf de expertise niet om te snappen wat er nou precies aan de hand is.

Alle hulp word uiteraard ontzettend gewaardeerd.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 20:17
Misschien is je IP geblokkeerd?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:27
Al geprobeerd te pingen? Zie je gelijk of het uberhaupt resolved.

• BHT
Top, dat lijkt hem te zijn, proxy site opent hem.
Heel erg bedankt.

• BHT
nee, ping zegt ping request could not find host, please check the name and try again.

Maar als ik hem open via proxyfree met een IP in frankrijk, pakt hij hem direct.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Staat er toevallig een AAAA (IPv6) record in de DNS?
En zo ja, komt die wel uit bij de correcte server?
En als dat uitkomt bij de correcte server, staat er wel in de Virtualhost configuratie dat de betreffende server ook via IPv6 de correcte website serveert?

Als je toevallig FireFox op je PC hebt staan, tik dan eens 'about:config' in de adresbalk, bevestig dat je voorzichtig zal zijn en zoek dan eens naar de entry 'network.dns.disableIPv6' en schakel die om van 'False' naar 'True'.
Dan even je cache legen en probeer dan de site eens te bezoeken. Doettie t dan wel? Want dan is bovenstaande waarschijnlijk van toepassing.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BHT
Heb ik geprobeerd, heeft niets opgelost :)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
BHT schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:04:
nee, ping zegt ping request could not find host, please check the name and try again.

Maar als ik hem open via proxyfree met een IP in frankrijk, pakt hij hem direct.
Welke DNS server heb je ingesteld? Probeer deze anders te veranderen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8/8.8.4.4 (Google) en dan weer te pingen.

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1