Via DVI alleen een lege wallpaper, geen bureaublad.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds gisteren een heel vreemd probleem met mijn monitor. Via DVI heb ik wel beeld maar dat is een volledig leeg scherm. Het enige wat wordt weergegeven is de wallpaper. Via HDMI heb ik wel normaal beeld. Het eerste waar ik aan dacht is een raar probleem met de DVI kabel maar dat is het dus niet aangezien ik wel een lege wallpaper zie. Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken dus als iemand kan helpen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je het scherm toevallig zowel met DVI als HDMI tegelijk ingeplugd? Je systeem lijkt namelijk te denken dat je via DVI een 2e scherm hebt aangesloten. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is de rest aangesloten.
Zijn de DVI en de HDMI aangesloten op dezelfde monitor. Of heb je ze los van elkaar.
Het lijkt me dat de DVI denkt dat hij 2e mon is.
Druk is op windowstoets+p om te kijken hoe hij staat

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Nee, ik plug of alleen de DVI of de HDMI kabel in. Via HDMI heb ik wel normaal beeld. Via DVI alleen een lege wallpaper zonder bureaublad. Ik dacht ook nog even dat de laatste veiligheidsupdate er iets mee te maken zou kunnen hebben dus die heb ik verwijderd maar dat levert ook niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:42
Lijkt me gewoon dat je monitor als 2 scherm word gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En hoe staan je instellingen als je op Windows+P ramt, zoals DarkSide al suggereert? Een leeg bureaublad is echt typisch iets voor het tweede scherm.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Dat staat op "alleen op computer". Bij het beeldscherm onderdeel van het config scherm wordt ook maar 1 scherm herkent. De vraag is dus nu waarom mijn monitor als tweede scherm wordt aangewezen als ik het via DVI aansluit?

[ Voor 31% gewijzigd door DervishD op 22-12-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:55
Een ander ding wat nog wel eens een leeg bureaublad kan veroorzaken is het niet draaien van explorer. Start task manager dmv Crtl + shift +Escape -> run task: Explorer.exe et voila..

Hoe dit verband houdt met een dvi kabel is mij een raadsel. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Kan je wel rechtermuisknop doen voor het menu? Eventueel zou je even in de driver van AMD of Nvidia een kijkje kunnen nemen bij de optie under- en overscan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik heb geen flauw idee waarom maar alles werkt weer zoals het hoort nadat ik vanavond de boel opstartte.
Pagina: 1