Hallo Tweakers,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voornamelijk voor het gamen en wat video-editing. Vanwege dat ik niet veel ervaring heb met een systeem in elkaar te zetten en welke componenten te kiezen hoor ik graag wat jullie er over denken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Games als: ARK: Survival Evolved, CS:GO, LoL. Wat video-editing en misschien in de toekomst streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1200. In elkaar zetten doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis
.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doosje zelf met componenten, windows versie, display en keyboard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de cpu, een cpu uit de intel skylake serie had ik in gedachten zodat het doosje enigszins futureproof is.
Ik heb de keuze voor een Dell Ultrasharp U2515H Zwart monitor gemaakt omdat deze 1440p is en niet echt veel shooters wil gaan spelen dus een tn paneel niet verplicht is en ips toch echt wat mooier is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een systeem wat enigszins futureproof is voor de komende 5 jaar ondanks dat de ontwikkelingen zo snel gaan. Als dit niet te doen is hoor ik dat ook graag. Energiezuinig is natuurlijk mooi meegenomen
.
Ga je overklokken?
Om de kosten een beetje te drukken ga ik niet voor overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of er ruimte is voor verbetering binnen het budget en of alle componenten met elkaar werkzaam zijn. Ik sta open voor nieuwe suggesties.
Alvast bedankt voor de moeite!
Hier mijn lijstje wat ik had samen heb gesteld:
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voornamelijk voor het gamen en wat video-editing. Vanwege dat ik niet veel ervaring heb met een systeem in elkaar te zetten en welke componenten te kiezen hoor ik graag wat jullie er over denken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Games als: ARK: Survival Evolved, CS:GO, LoL. Wat video-editing en misschien in de toekomst streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1200. In elkaar zetten doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doosje zelf met componenten, windows versie, display en keyboard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de cpu, een cpu uit de intel skylake serie had ik in gedachten zodat het doosje enigszins futureproof is.
Ik heb de keuze voor een Dell Ultrasharp U2515H Zwart monitor gemaakt omdat deze 1440p is en niet echt veel shooters wil gaan spelen dus een tn paneel niet verplicht is en ips toch echt wat mooier is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een systeem wat enigszins futureproof is voor de komende 5 jaar ondanks dat de ontwikkelingen zo snel gaan. Als dit niet te doen is hoor ik dat ook graag. Energiezuinig is natuurlijk mooi meegenomen
Ga je overklokken?
Om de kosten een beetje te drukken ga ik niet voor overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of er ruimte is voor verbetering binnen het budget en of alle componenten met elkaar werkzaam zijn. Ik sta open voor nieuwe suggesties.
Alvast bedankt voor de moeite!
Hier mijn lijstje wat ik had samen heb gesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 234,80 | € 234,80 |
1 | MSI B150M PRO-DH | € 76,90 | € 76,90 |
1 | XFX Radeon R9 380X DD Black Edition OC 1030MHz 4GB DDR5 | € 240,11 | € 240,11 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 320,95 | € 320,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 74,99 | € 74,99 |
1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 14,29 | € 14,29 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Crucial BX200 240GB | € 62,95 | € 62,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.235,79 |