Ipad zelf herstellen, replacement parts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Topicstarter
Mijn Ipad 3 is gevallen. Hoekje van aluminium case is vervormd en er zit een barstje in het glas.
Door de val is er ook een kleine afstand tussen het glas en de case ontstaan.
Reden te meer om dit zelf te vervangen.
Alleen, waar zijn er goede onderdelen te vinden? Op ebay vind ik verschillende aanbieders, maar ja wat is de kwaliteit?
Heeft er iemand ervaring waar je een goede digitzer en achter case kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Heb zelf goede ervaring met recplacedirect.nl beetje aan dure kant maar wel OEM onderdelen en geen risico met eBay . Als je een beetje handig en geduldig bent moet het wel lukken
anders zou ik er zelf niet aan gaan sleutelen.

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Topicstarter
Leuk. Voor de digitizer vind ik het wel interessant om een oem te hebben. Jammer dat ze geen aluminium back case hebben. Die moet ik dan maar elders bestellen

edit: ik heb nu een zwarte, ik zal er een witte van maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 188103 op 22-12-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je ergens geen risico loopt is dat wel ebay.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 09:53
Goede ervaring met: http://www.ts-shops.nl/
Digitaler kan je beter idd OEM hebben, heb een keer met een kopie gewerkt, wa het toch echt net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik bestel mijn spullen bij voputech.nl ik ben eigenlijk altijd ZEER tevreden over hun onderdelen.
voor goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ook hun aftersale service is heel goed.

mijn advies is wel : bestel een setje Originele stickers bij . ga je voor namaaksticker( 3M) dan heb je kans dat je digitizer (van verloop van tijd)weer los laat.

Ik zou persoonlijk niet op E-bay bestellen. 9/10x worden deze producten uit het buitenland verzonden.

sommige producten zijn goed/ sommige niet.

ga nooit voor een Grade AAA+ digitizer hierin zie je als je in het zonlicht er schuin opkijkt vierkantjes van de touchsensoren.
Sommige (goedkope)digitizers zijn ook van glas/plastic ( heeft een ander gevoel en zijn minder stevig)

Kies dus voor een OEM digitizer ( waarschijnlijk niet Origineel, maar wel een hele goede namaak )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 11:43
Je kan eens kijken bij macdemolition. Is een zeer goede apple reparateur en ook nog eens goedkoop.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan geen 'OEM' onderdelen van Apple kopen. OEM betekent bij de verkopers gewoon dat ze het zelf gemaakt hebben.

Echte Apple onderdelen vind je op 2 plekken: in de winkel en bij Apple's geautoriseerde reparatie diensten. Je kan ze niet los kopen, ze vallen ook niet van de vrachtwagen, en de fabrieken waar Apple z'n spullen laat fabriceren maken niet stiekem 'wat extra'.

Dus voor dat er nog iemand met een onzin verhaal komt: nee je kan geen originele Apple onderdelen bij een of andere handelaar kopen, vergeet dat maar.

Wat je wel kan doen:

- Door Apple laten repareren als je perse Apple's eigen onderdelen wil
- Een handelaar opzoeken die echt goede onderdelen heeft
- Genoegen nemen met een wat mindere kwaliteit en voor 50 euro klaar zijn

Als je ergens een handelaar hebt die claimt originele onderdelen te hebben weet je dat het een leugen is en kan je er van uit gaan dat je gewoon random china spul krijgt maar dan met een gezonde marge voor de handelaar. Die koopt ze voor 30 euro in en verkoopt ze aan jou voor 190 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 30-12-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
johnkeates schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:45:
Je kan geen 'OEM' onderdelen van Apple kopen. OEM betekent bij de verkopers gewoon dat ze het zelf gemaakt hebben.

Echte Apple onderdelen vind je op 2 plekken: in de winkel en bij Apple's geautoriseerde reparatie diensten. Je kan ze niet los kopen, ze vallen ook niet van de vrachtwagen, en de fabrieken waar Apple z'n spullen laat fabriceren maken niet stiekem 'wat extra'.

Dus voor dat er nog iemand met een onzin verhaal komt: nee je kan geen originele Apple onderdelen bij een of andere handelaar kopen, vergeet dat maar.

Wat je wel kan doen:

- Door Apple laten repareren als je perse Apple's eigen onderdelen wil
- Een handelaar opzoeken die echt goede onderdelen heeft
- Genoegen nemen met een wat mindere kwaliteit en voor 50 euro klaar zijn

Als je ergens een handelaar hebt die claimt originele onderdelen te hebben weet je dat het een leugen is en kan je er van uit gaan dat je gewoon random china spul krijgt maar dan met een gezonde marge voor de handelaar. Die koopt ze voor 30 euro in en verkoopt ze aan jou voor 190 euro.
Toch zit er wel duidelijk verschil in OEM (goede namaak) of in grade A++ , ik heb ze alle 2 gebruikt om mee repareren.

De kwaliteit wilt soms Heel erg verschillen.

Het is niet zo dat er een duurder prijs voor wordt gevraagd door er het woordje OEM voor te zetten.

Productiekosten willen ook nog wel eens de boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
OEM en A++ en meer A's of plussen zijn natuurlijk gewoon verzinsels van handelaren. Kleine kans dat de mannetjes in de Chinese fabrieken überhaupt weten wat die karakters betekenen ;-)

Ik haal mijn onderdelen bij verschillende leveranciers die zelf ook zo nu en dan wisselen van leverancier, en elke keer als ik een goede sample binnen heb bestel ik er meteen een paar voor de voorraad. Het kan zo maar zijn dat een week later de zelfde leverancier onzin verkoopt.

Er was ook ergens een guide over welke kenmerken een onderdeel moet hebben om goed te functioneren. Het is natuurlijk prima mogelijk om het juiste LCD of glas te kopen, maar de manier waarop het in elkaar gezet wordt en hoe de flatflexes vast gezet worden maakt erg veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:47
Jullie weten dat de Term OEM "Goede namaak" kompleet uitsluit? De O staat namelijk voor Original. Dit is pure BS van de fabrikant om z'n onderdeel te verkopen.

Ik heb honderden panelen getest/verkocht op dezelfde manier als JohnKeates en soms zijn panelen van €20 goed en soms zijn het panelen van €60, is niet echt een lijn op te trekken behalve dat de slecht verpakte panelen vaker storing geven. Ik had voor de 2 en 3 een goede leverancier in GB die zijn panelen netjes per stuk verpakte in piepschuim verpakkingen, met noppenfolie en karton en dan de hele zwik in een kartonnen doos met air cushion packaging. Best leuk om een doos van 1 kuub binnen te krijgen met 50 van die paneeltjes XD.
Pagina: 1