• cwilkes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-10-2021
Was onthutst over de herrie van mijn Strix toen ik deze voor het eerst gebruikte in mijn nieuwe PC.
Met Fallout4 schoot de GPU temperatuur in no time naar 85 graden en produceerde de fans meer herrie dan al mijn quadrocopters bijelkaar.
Ik gebruik de volgende setup:
Asus mobo 971plus, 8 GB ram, intel core i5 met supercooler, m.2 samsung 128 GB ssd op mobo, de Asus GTX970 Strix, en een 500Watt SFX voeding, alles in een Silverstone RVZ 01 case.
Als noob met PC gaming vond ik het nogal tegenvallen maar ik hoop te horen of het normaal is of niet.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
De kast is simpelweg te klein om goede airflow te produceren, vandaar die 85 graden..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Asus GTX 970 Strix is een hele stille videokaart welke je amper mag horen bij gaming. Mocht die dus heel veel lawaai maken zit de koeler waarschijnlijk niet goed bevestigd en kun je hem beter terug zenden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
KappaRoss schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:04:
De kast is simpelweg te klein om goede airflow te produceren, vandaar die 85 graden..
Dat is natuurlijk de reinste onzin. Hoe had je in gedachte dat de temperatuur in "no time" extreem hoog wordt in de behuizing? Dan zou je een föhn moeten gebruiken, anders zal het nooit zo snel warm worden.

Trouwens hoe kleiner de behuizing moet gemakkelijker de warme lucht weg kan. Er is immers minder lucht aanwezig dus om lucht in beweging te krijgen is veel minder weerstand nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-01 07:57

WCA

Het is echt een hele kleine kast, in zo'n kast wil je eigenlijk een blower koeler hebben.

Share and Enjoy!

• cwilkes
2 overdruk casefans zitten parallel voor de videokaartfans, plus nog 2 andere casefans. De kast is rondom open, de CPU temp blijft onder de 40 graden dus ik vrees dat The Mask gelijk heeft,neemt niet weg dat ik de reactie van KappaRoss ondermaats vind, er zijn veel Youtube build video's te vinden met dezelfde setup en met goede reviews.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
Klein en gamen blijft een lastige combinatie, kaart zou koel moeten zijn normaal gesproken,
ik heb een. 970 strix nog hier liggen, maar die is gewoon stil. Het lijkt er toch echt op dat de kaart de warmte niet genoeg kwijt kan. Maar ik heb simpelweg een grotere kast.

85 c voor die kaart is hoog,hoger dan ik hier ooit de kaart heb gehad in elk geval.

• cwilkes
Dank voor de support, de kaart gaat RMA.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

cwilkes schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:06:
Dank voor de support, de kaart gaat RMA.
Zou ik wel doen inderdaad, die van mij wordt vaak niet eens warmer dan ~65 graden en dus een niet-draaiende fan in een niet eens zo goed geventileerde kast.
Stiller dan een ventilator die uit staat kan simpelweg niet, maar verwacht niet dat je ook 65 graden kunt halen in een mini-kast, het zal geen straaljager worden maar wellicht draait ie zachtjes. Overigens zal dat geen storm lopen, aangezien je relatief weinig verbruikt.

Maak je vooral geen zorgen over de geluidsproductie van deze soort kaarten, je hebt helaas een productiefoutje te pakken. Ik heb zelf eens een Asus 280X DCII moeten opsturen en deze was wel ongeveer een maand weg, ik hoop dat dit voor jou een stuk korter is. Naar aanleiding van de lange periode wachten heb ik zelf namelijk mijn huidige 970 Strix OC gekocht.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-01 23:38
KappaRoss schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:04:
ik heb zelf een evga gtx970 in een rvz01 kast zitten en moet echt heel hard mijn best doen om de kaart boven de 65 graden te krijgen, en zelfs dan hoor je de fans amper

als een gtx970 lawaai maakt, dan is er iets mis met de kaart .

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:46
Yep de 970 word niet warm, bij mij arround de 70-78 maar extreem stil, waarschijnlijk zit de koeler niet goed ik zal een RMA doen!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
die kast heeft prima koeling voor videokaarten, er zit precies een rooster in het zijpaneel dus hij kan zat lucht aanzuigen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• cwilkes
Voor diegenen die de kast te klein vinden, hier een build verslag die ik min of meer heb gekopieerd:
YouTube: Silverstone Raven RVZ01 Build - Compact High Performance Gaming
En er zijn er meer te vinden. Na alle reacties is wel duidelijk dat mijn exemplaar van de GTX970 terug gaat.
Pagina: 1