nieuw beeldscherm 21:9 aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasbesjes
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11-2024
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuw scherm voor mijn setup. momenteel heb ik 2x 1080p (TN panelen) beeldschermen.
nou wil ik een upgrade doen naar de LG 34UC87C-B Zwart.
nu heb ik hiervoor een aantal reviews opgezocht op het internet en over het algemeen is iedereen hier dik tevreden over.
nu zie ik helaas het volgende artikel waarin te zien is dat de reactietijd en inputlagg bij elkaar opgeteld redelijk hoog uitkomt, rond de 25ms.
nou is mijn vraag of ik dit in de realiteit ga merken met het browsen van het internet en het spelen van games (voornamelijk MMo's)

zijn er al mensen die ervaring hebben met dit scherm en mij deze kunnen aanbevelen?

artikel: http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 34UC87C-B Zwart€ 798,90€ 798,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Die inputlag ga je doorgaans pas merken als je een pro eSports player bent met uberskills in CS:GO (en/of andere supersnelle games) ... voor de rest is het een uitstekende monitor.

Wil je geen input lag dan zal je toch moeten kiezen voor pricewatch: Dell U3415W Zwart (welke geen input lag heeft) :) Helaas heeft deze monitor dan weer geen thunderbolt.

[ Voor 3% gewijzigd door Vidra op 22-12-2015 18:01 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasbesjes
Krijg ik met deze response tijden dan niet het idee alsof ik op een tv aan het game ben?
In onze woonkamer staat namelijk een tv waar door een hoge response tijd er niet op te game valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:59
Vidra schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:00:
Die inputlag ga je doorgaans pas merken als je een pro eSports player bent met uberskills in CS:GO (en/of andere supersnelle games) ... voor de rest is het een uitstekende monitor.

Wil je geen input lag dan zal je toch moeten kiezen voor pricewatch: Dell U3415W Zwart (welke geen input lag heeft) :) Helaas heeft deze monitor dan weer geen thunderbolt.
Waar haal hij het idee van daan dat het geen input lag heeft?

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u3415w.htm

http://www.tomshardware.c...urved-monitor,4186-7.html

tuurlijk zolang je geen pro gamer bent is het prima. Maar een pro gamer zal altijd op/rond een 1080p 144hz tn paneel gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik heb enkele maanden geleden dit scherm gekocht:

pricewatch: LG 34UM67 Zwart

Ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben (misschien wel logisch :P). Ik zat namelijk heel erg te twijfelen of ik wel een ultra wide scherm wilde kopen aangezien het een behoorlijk hoge resolutie heeft, wat misschien problemen gaat geven met het spelen van games. Maar tot op heden heb ik eigenlijk geen klachten met het spelen van games. Of ik nu GTA V speel, dat nog steeds draait op 60 fps (2x GTX 770). Ik moet natuurlijk wel zeggen dat dit spel behoorlijk goed is geoptimaliseerd.

Daarnaast speel ik MMO's zoals WoW, Elder Scrolls Online, Final Fantasy XIV. Al deze MMO's ondersteunen standaard de ultra wide resolutie.

Ook speel ik spellen zoals Dota 2 (eigenlijk toch 1 klacht :P. Het spel draait perfect, maar Valve wil de ingame UI niet aanpassen, dus je krijgt minimap te zien met een stukje niks en dan een balk). Rocket League, Rust (behoorlijk zwaar spel en slecht geoptimaliseerd. Dus deze loopt niet heel erg lekker). Maar de rest van de spellen die ik tot nu toe heb gespeeld lopen erg lekker.

Als je oudere spellen wilt spelen zoals ik, heb laatst Fable 1 gekocht (re-release), dan kan je het programmatje "Flawless Widescreen" downloaden. Deze ondersteund behoorlijk wat games en dan kan je ze gewoon op Ultra wide spelen.

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met reactietijd heb. Of ik nu Dota 2 speel of een shooter, voor mijn gevoel loopt het goed genoeg. Misschien omdat ik daar ook niet echt naar kijk, of uberhaupt iets anders gewend ben.

Wel moest ik een Display Poort kabel hebben om 60HZ op deze resolutie te kunnen draaien.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiasbesjes
bedankt voor de feedback, aangezien ik niet heel veel luxe gewend ben qua beeldschermen zal dit zeker een stap vooruit zijn en ga ik die kleine vertraging waarschijnlijk niet eens merken.
het draaien van games op deze resolutie zal wel moeten lukken met een 980 ti en i54670 @ 4Ghz. hoe zit het met eventueel downscalen van games als ik toch geen 60 fps zou halen op deze resolutie?
word het dan gedownscaled naar andere resoluties in 21:9 of word het dan geen 21:9 ratio meer?
Pagina: 1