Ik heb sinds enkele weken een Asus RC68U en nu werkt ineens mijn ipad 4 niet meer icm met deze router. Ik kan gewoon verbinding maken (zowel op 2,4 als op 5ghz) alleen kan ik dan niet internetten op de ipad. Als in in de router ga dan komt de ipad ook niet te staan bij de client connection list. Dus in die hoek lijkt het te zitten. Ik snap het echter niet, het heeft afgelopen weken gewoon goed gewerkt. En de verbinding met de router lijkt gewoon tot stand te komen (behalve dat hij dus niet in de client connection list van de asus komt te staan) Ik heb recent geen firmwareupdate gedaand. o.i. (sinds ik hem in huis heb zit er al de nieuwste firmware op en heeft het altijd gewerkt.). reboot van zowel ipad als router heeft niet geholpen. Netwerkinstellingen verwijderd uit ipad en opnieuw verbinding gemaakt met netwerkthelpt ook niet.DHCP staat aan in router. Andere apparaten(zoals laptop en Note3) werken op dit moment probleemloos op de router. Heb nu de router terug naar fabrieksinstellingen gezet en nieuwe netwerken aangemaakt, helpt ook niet. Gekke is, afgelopen week heb ik een soortgelijk probleem gehad met mijn Note3 op deze router. Is dit een bekend probleem? Iemand een idee wat het kan zijn? Op internet kan ik niks vinden erover
IPad al teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Wmm moet ik ff uitzoeken alleen zie ok het verband niet met het probleem wat ik heb. Fabrieksinstellingen zal ik morgen eens proberen. Ben vanavond niet thuis. Alvast bedankt beiden voor de tips
WMM (vergelijkbaar geheten optie met nog een woord ervoor of erachter) staat inderdaad standaard ingeschakeld op deze router en kan je bij geavanceerde wifi opties disablen. Deze optie zorgt ook wel eens voor problemen.johnkeates schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:15:
Staat WMM aan op de router?
Ik zou hem juist niet disbalen. WMM hoort bij 802.11n en als je het uitzet draai je buiten de standaard en werkt iOS en OSX niet meer met je WiFi. OSX en iOS vereisen WMM als je 802.11n gebruikt.
OK het is opgelost. Ik heb ontdekt dat de iPad een andere gateway had toegewezen gekregen dan iP-adres van mijn asus router. Dat kan eigenlijk niet want het Ziggo modem had ik in bridge modus laten zetten en verder heb geen netwerkapparatuur draaien. Wat blijkt nu, mijn horizonbox staat ineens iP-adressen uit te delen?! Dat is heel vreemd want ik woon in het oude Ziggo gebied (geen UPC gebied dus) en in het Ziggo gebied wordt de horizonbox helemaal niet gebruikt als router dus kan/mag de dhcp helemaal niet aan staan. Hoe dit nu ineens is gekomen zoek ik nog wel een keer uit maar voor nu de utp kabel uit de horizonbox gehaald en alles werkt weer. Bedankt allen
Pagina: 1