Binnen 1 maand tijd zal ik mijn eerste gaming rig ooit kopen en bouwen (Met de hulp van een ervaren vriend natuurlijk). Nou zal in deze build een R9 390 zitten en een i5-6500. Geen speciale onderdelen verder (Tenzij een MSI Z170A KRAIT GAMING veel uitmaakt. Deze zal alleen een optie zijn als ik voor een white/black build ga.) en ik zal ook niet gaan overclocken. Ik weet nou al dat ik het namelijk voor elkaar zou krijgen om mijn pc dan te killen, maar goed. Ik las dat een 600W of 650W al vaak genoeg is voor de R9 390. Verder lees ik dan vaak over 80+ gold/bronze voedingen. Nou heb ik al ontdekt dat dit goed kan zijn voor overclocking en de kabels zijn bijvoorbeeld los te maken ipv vaste kabels enz.
Mijn vraag voor jullie is: "Welke voeding adviseren jullie voor mijn build kwa videokaart/cpu? Is het nodig voor mij om een 80+ voeding te kopen als ik niet ga overklokken?"
Ps. Ik weet dat het bijna een gouden regel is om niet enorm te besparen op je voeding maar ik wil graag na mijn aankoop wat geld overhouden voor de allerdaagse dingen en dus niet dalijk een stuk minder overhouden vanwege een 125-200 euro voeding.
(Mochten jullie de rest van de build willen weten om deze vragen te kunnen beantwoorden zou ik even gauw ongeveer mijn build kunnen posten.)
Mijn vraag voor jullie is: "Welke voeding adviseren jullie voor mijn build kwa videokaart/cpu? Is het nodig voor mij om een 80+ voeding te kopen als ik niet ga overklokken?"
Ps. Ik weet dat het bijna een gouden regel is om niet enorm te besparen op je voeding maar ik wil graag na mijn aankoop wat geld overhouden voor de allerdaagse dingen en dus niet dalijk een stuk minder overhouden vanwege een 125-200 euro voeding.
(Mochten jullie de rest van de build willen weten om deze vragen te kunnen beantwoorden zou ik even gauw ongeveer mijn build kunnen posten.)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 16:04 ]