Ik zit met een probleem dat ik op mijn zolder geen 5Ghz en amper 2.4Ghz kan ontvangen met mijn TP Link Archer C9 (AC1900) die centraal in de woonkamer staat "houten vloeren". Een access point op 2.4Ghz is geen optie aangezien het hier in de buurt redelijk druk is op deze band.
Een goede dual band 300 mpbs access point kost al snel 150€ + en een dual band range extender met AC (450Mbps op 2.4GHz + 1300Mbps op 5GHz) 40€ +.
In het verleden ging de voorkeur naar een access point aangezien je minder snelheidsverlies zou hebben. De snelheid van de range extender is momenteel een stuk hoger dan die van een access point.
Is het verstandig om nu te kiezen voor een dual band range extender met AC of toch nog een dual band access point 300.
Op de zolder beschik ik over een wall outlet met twee CAT5 poorten.
Wie kan mij adviseren wat de beste oplossing is?
Alvast bedankt!
Een goede dual band 300 mpbs access point kost al snel 150€ + en een dual band range extender met AC (450Mbps op 2.4GHz + 1300Mbps op 5GHz) 40€ +.
In het verleden ging de voorkeur naar een access point aangezien je minder snelheidsverlies zou hebben. De snelheid van de range extender is momenteel een stuk hoger dan die van een access point.
Is het verstandig om nu te kiezen voor een dual band range extender met AC of toch nog een dual band access point 300.
Op de zolder beschik ik over een wall outlet met twee CAT5 poorten.
Wie kan mij adviseren wat de beste oplossing is?
Alvast bedankt!