Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 22:55
Hallo Tweakers,

Recentelijk heb ik wat Windows 10 updates gedraaid en sindsdien werken mijn macro's van zowel mijn Corsair K95 toetsenbord en mijn Logitech G500 muis niet meer.

Als ik bijvoorbeeld Notepad open en mijn toetsaanslagen opneem (bijvoorbeeld het typen van "Hello, World" en ik druk vervolgens de toets waar de macro aan gekoppeld is, dan verschijnt de tekst niet meer in Notepad. Dit probleem geld voor zowel het toetsenboard en de muis. Toen ik mijn PC vanaf Windows 8.1 naar Windows 10 had geüpgraded werkte dit nog wel het is echt vorige week na installeren van wat updatet “kapot” gegaan. Ik vermoed dat er iets met een van de laatste updates is meegekomen dat Windows 10 dit soort typ acties blokkeert. Als ik een macro toets instel op een stuk tekst de kopiëren en plakken dan werkt het wel. Het lijkt echt mis te gaan als de toetsenbord en muis toetsenbord aanslagen wilt simuleren.

Ik heb nog niet geprobeerd om mijn PC opnieuw te installeren omdat als het in een update is meegekomen dat ik het na een herinstallatie er opnieuw last ervan zal gaan hebben.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,

UPDATE:
Bij het herinstalleren van de CUE software voor de K95 en de Logitech Gaming framework werken de macro's weer. Echter, als ik de computer herstart werken de macro's niet meer. Ik zou dus voor elke herstart de software moeten herinstalleren. Een tijdelijke oplossing voor mij is nu wel de computer ALTIJD in hibernate af te sluiten en nooit rebooten.

Met vriendelijke groet,

ManiakNL

[ Voor 12% gewijzigd door ManiakNL op 22-12-2015 16:31 ]