Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjauke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 10:44
Goedendag,

Ik zou graag een nieuwe camera willen kopen omdat mijn oude camera (Medion), die ik bij de Aldi heb gekocht, me niet bevalt.

Zelf ben ik geen natuurfotograaf of iets dergelijke. Maar een gewone gezinsman die graag leuke of mooie familiemomenten wil vastleggen om het later terug te kunnen kijken.

Mijn eisen aan mijn (toekomstige) camera:
  • Ik heb geen verstand van de talloze mogelijkheden die sommige camera's hebben. Graag heb ik een camera die al vooraf ingestelde programma's zodat je niet steeds aan de instellingen moet knutselen om de perfecte foto te maken.
  • Het liefst onder de 500 euro. Er net iets boven liever niet, maar als het niet anders kan..
  • De reden dat ik mijn Medion camera wegdoe is omdat als ik een foto wou maken, meer dan de helft van de foto's bewogen was of niet scherpgesteld. Graag heb ik een camera die daar geen problemen mee heeft.
  • Hij moet niet te groot zijn.
  • Hij moet jaren mee kunnen.
  • Mijn allerlaatste eis is dat de camera goed foto's moet maken in het licht én in het donker.
Op het internet kwam ik uit bij de powershot g1 x mark II.
http://tweakers.net/price...t-g1-x-mark-ii-zwart.html
Hij zit een beetje buiten mijn budget, maar heeft veel goeie reviews en springt boven de rest uit.
Het enige wat ik niet kan zien is of hij alles zelf automatisch heeft ingesteld. Dat ik niet zoals ik bij elke foto de instellingen moet gaan aanpassen. Ik kan dat eigenlijk op het internet bij geen enkele camera vinden of het automatisch is ingesteld of niet.

Hebben jullie misschien nog suggesties voor camera's die (bijna) voldoen aan bovenstaande eisen?
Camera's is voor mij namelijk best onbekend gebied dus jullie hulp is zeer welkom!

Alvast bedankt!

Groet,
Gerrit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Goede camera. Goede prijs ook, want normaal staat ie boven de 600 euro.
Werkt niet zo vlug (vergeleken met gelijkaardige camera's), maar als je hoofdzakelijk stilstaande of traag bewegende onderwerpen trekt, is dit geen probleem. Kijk ook eens naar de Sony RX100 II of III. Werken vlugger, maar zijn wel heel klein.
Alle camera's in deze prijsklasse hebben zowel een automatische als meer geavanceerde onstellingen.
Nog beter dan deze compact camera's is een systeemcamera zoals de Sony A5100. Deze camera kan met verschillende lenzen werken maar je kan ook met één lens voort doen als je wilt. Deze camera is veel beter dan bovenvermelde camera's bij minder licht.
Als je camera wilt met een zeer goede automaat en veel automatische scenes is er de Panasonic FZ300 of FZ1000, beide heel veelzijdig. Deze camera's zijn groter en hebben een groter zoombereik. De FZ300 zal iets minder zijn bij weinig licht, maar nog steeds goed genoeg, dank zij de lichtsterke zoomlens.
De FZ1000 is top (ik gebruik die zelf :) ). Nogal groot, dat wel.
Rudi

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 22-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

Moet het per sé een compact zijn?

reviews: Panasonic Lumix GF7: stille kleine rakker
Panasonic Lumix GF7, Wellicht wat voor je?

De perfecte foto zal je niet vaak in de autostand kunnen maken. Dus als je er een beetje gevoel bij krijgt biedt zo'n m4/3 cameratje net wat meer. Ook kwa prijs pricewatch: Panasonic Lumix GF7K + 12-32mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. Zilver interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjauke
Anoniem: 718373 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:29:
Goede camera. Goede prijs ook, want normaal staat ie boven de 600 euro.
Werkt niet zo vlug (vergeleken met gelijkaardige camera's), maar als je hoofdzakelijk stilstaande of traag bewegende onderwerpen trekt, is dit geen probleem. Kijk ook eens naar de Sony RX100 II of III. Werken vlugger, maar zijn wel heel klein.
Alle camera's in deze prijsklasse hebben zowel een automatische als meer geavanceerde onstellingen.
Nog beter dan deze compact camera's is een systeemcamera zoals de Sony A5100. Deze camera kan met verschillende lenzen werken maar je kan ook met één lens voort doen als je wilt. Deze camera is veel beter dan bovenvermelde camera's bij minder licht.
Als je camera wilt met een zeer goede automaat en veel automatische scenes is er de Panasonic FZ300 of FZ1000, beide heel veelzijdig. Deze camera's zijn groter en hebben een groter zoombereik. De FZ300 zal iets minder zijn bij weinig licht, maar nog steeds goed genoeg, dank zij de lichtsterke zoomlens.
De FZ1000 is top (ik gebruik die zelf :) ). Nogal groot, dat wel.
Rudi
bedankt voor jou bericht. Ik heb maar gelijk woord bij daad gevoegd en ik heb de sony rx 100 aangeschaft. mooie scherpe foto's. voor de rest moet ik de mogelijkheden nog eens goed door.
nogmaals dank
Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjauke
Barrycade schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:43:
Moet het per sé een compact zijn?

reviews: Panasonic Lumix GF7: stille kleine rakker
Panasonic Lumix GF7, Wellicht wat voor je?

De perfecte foto zal je niet vaak in de autostand kunnen maken. Dus als je er een beetje gevoel bij krijgt biedt zo'n m4/3 cameratje net wat meer. Ook kwa prijs pricewatch: Panasonic Lumix GF7K + 12-32mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. Zilver interessant.
dank je wel voor het meedenken. Het gaat mij wel om een compact en zeer gebruiksvriendelijk.
gr Gerrit

[ Voor 50% gewijzigd door zjauke op 22-12-2015 19:11 ]