PC aansluiten op TV via HDMI-kabel maar geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707260

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent een compleet nieuwe PC gekocht en wil deze aansluiten via HDMI op mijn televisie, maar ik krijg telkens het bericht 'Geen signaal'.
Ik heb mijn vriend even laten kijken en oorspronkelijk zat een van de onderdelen scheef, dat heeft hij gecorrigeerd en toen werkte het. Kon echter nog niks doen omdat ik via USB Windows wou installeren, maar dat lukte niet...
Het probleem is echter later teruggekeerd en kreeg weer geen signaal. Mijn vriend stelde voor om het ding bij hem thuis te bekijken en ondertussen Windows en dergelijke te installeren. Hij kreeg beeld bij hem thuis, dus ik dacht dat dit in orde was, maar weer lukte het niet bij mij thuis. Dus het kan niet aan de PC zelf liggen. De kabels zouden ook moeten werken. Ik heb het laten testen op de recentere TV van mijn broer, maar hij kreeg ook geen beeld.

Het enige wat ik me nog kan bedenken, is dat je een PC eerst moet aansluiten op een monitor via een andere aansluiting (VGA?) voordat je het met een HDTV met HDMI kunt verbinden, omdat er eerst specifieke instellingen zijn die moeten worden aangepast. Ik weet namelijk niet zeker welke aansluiting mijn vriend gebruikte, ik ga het hem binnenkort vragen. Anders ben ik echt ten einde raad.

Wat me ook opviel is, toen het nog werkte bij mij, was dat de 'HDMI'-stand op de TV niet beschikbaar was. Dat werd het echter wel als je de PC aanzet. Nu is de 'HDMI'-stand echter altijd beschikbaar.

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg ervoor dat je op je tv de juiste source selecteert. Vaak heb je meerdere HDMI aansluitingen (HDMI1, HDMI2, HDMI front/side etc)

Mogelijk heeft je videokaart van je pc 2 uitgangen, probeer anders eens de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707260

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:44:
Zorg ervoor dat je op je tv de juiste source selecteert. Vaak heb je meerdere HDMI aansluitingen (HDMI1, HDMI2, HDMI front/side etc)

Mogelijk heeft je videokaart van je pc 2 uitgangen, probeer anders eens de andere.
Heb voor de zekerheid gekeken, heb slechts 1 HDMI-poort aan mijn TV, dus ik kan me niet vergissen. Ik heb 2 HDMI-poorten in totaal op de PC, eentje bij de videokaart en dan weer een andere onderaan (weet niet meer voor wat exact). Beide meermaals geprobeerd, ook op zoek gegaan naar uitgangen die ik misschien had gemist, jammer genoeg geen resultaat.

Ik begrijp niet hoe mijn vriend zowel bij mij als bij hem thuis de PC werkende kan krijgen, maar ik niet. Net alsof ik iets mis bij het aansluiten van de kabels, maar ik heb echt geen flauw idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Sowieso moet je de aansluiting van je videokaart hebben, die andere is van je onboard gpu, die waarschijnlijk uitgeschakeld is. Probeer ook eens een andere HDMI kabel, of probeer hem iets beter aan te duwen, mijn ervaring is dat ze redelijk gevoelig zijn.