Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:35
Hallo allemaal,

Op dit op moment ben ik in het bezit van een Nokia Lumia 630. Daar ben ik erg tevreden over.
Hoewel het toestel het de meeste tijd van de tijd goed doet is er alleen een ding wat me steeds meer gaat irriteren, namelijk dat er maar 512MB werkgeheugen in zit.

Een tijdje terug zag ik dat de 635 ook met 1GB is, en dat spreekt mij erg aan. De 635 is tenslotte de broer van de 630, alleen dan met 4g. Hij is voor 129 te koop bij Coolblue. Dan kan ik mijn gele achterkantje ook nog gebruiken.

Ik kan de 1GB versie echter niet plaatsten. Het lijkt er namelijk op dat het toestel officieel niet te koop is in Nederland, maar dat hij wordt geïmporteerd uit andere landen. Als ik kijk op de Nederlandse website van Microsoft is hij volgens Microsoft alleen te koop met 512MB. Kijk ik op de internationale website dan staat er 512 of 1gb, maar dan verschilt het weer per markt. Dan weet ik nog steeds niet of Nederland daar ook bij hoort.

Volgens Microsoft krijgt de 635 met 1GB de beschikking over Windows 10. Maar als die niet in Nederland wordt geleverd dan kan ik dus net buiten de boot vallen. Is het dan veilig om dit toestel aan te schaffen?

Als alternatief zou ik een Lumia 550 kunnen aanschaffen, maar ik vind hem eigenlijk te groot. Ik vond de 4,5 inch van de 630 net op het randje.

Zijn er mensen die een antwoord kunnen geven op mijn vraag. Als er nog dingen onduidelijk zijn dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ongeacht waar je je toestel gaat aanschaffen hij krijgt gewoon de update ( hebben verder niets met regio en of providers te maken, en anders bestaat er nog zoiets als handmatig flashen ).

Qua schermgrotes denk ik niet dat je gauw nog nieuwe modellen aan zult treffen met kleinere schermen dan vijf inch.

Voor wat jouw keuze betreft....
Ik zou verder kijken dan alleen maar de specs en meer gaan kijken naar je wensen maw wat wil je er mee kunnen doen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Amadeus1966 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:02:
Ongeacht waar je je toestel gaat aanschaffen hij krijgt gewoon de update ( hebben verder niets met regio en of providers te maken, en anders bestaat er nog zoiets als handmatig flashen ).

Qua schermgrotes denk ik niet dat je gauw nog nieuwe modellen aan zult treffen met kleinere schermen dan vijf inch.

Voor wat jouw keuze betreft....
Ik zou verder kijken dan alleen maar de specs en meer gaan kijken naar je wensen maw wat wil je er mee kunnen doen.
Bedankt voor je reactie.

Ik bedenk me nu net dat het wel een beetje raar is om dezelfde telefoon te kopen, maar dan met extra werkgeheugen. Al moet ik zeggen dat clearblack wel prettig te lezen was buiten.
Daarnaast zit er geen helderheidssensor op.

Ik gebruik mijn telefoon hoofdzakelijk voor simpele dingen als e-mail, internet (het liefst met een paar tabbladen) en simpele apps als buienradar. Games speel ik bijna nooit. Ik vind het vooral belangrijk dat de ervaring een beetje soepel is. Daarom koos ik toen voor de Lumia 630. Ik gebruik daarbij geen whatsapp en doe nog steeds meer met telefoneren en sms.

Ik zou natuurlijk ook nog de Lumia 532 kunnen overwegen. Die is met zijn 4 inch lekker compact en met een prijs van rond de 90 euro lekker betaalbaar.

De 550 heeft misschien qua specs een goede prijs/prestatie verhouding, maar ik vind 4,7 inch eigenlijk niet meer lekker vast te houden.

Ik vind het lastig om tussen die 2 te moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
De Lumia 640 kun je voor 129,- ophalen bij T-mobile en Kijkshop. Heb er zelf een gehaald en hoor van meerdere bronnen dat hij overal SIMlock vrij is. Wat houdt je dan nog tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je hoeft met jou behoeftestelling ook niet vast te zitten aan de lumia reeks.
Er zijn ook nog andere fabrikanten..oa acer.
Eigenlijk voldoet elk toestel wel aan je eis.
Zoonlief heeft mijn oude 520 en die voldoet ook nog steeds aan zijn wensen.
Misschien kan je marktplaats afstruinen voor een gebruikte en ondertussen even afwachten waar ze later dit jaar mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
En zonder iets te willen opdringen: ik dacht ooit dat 3,5 inch voor mij het maximum was. Toen 4,5 inch. En nu loop ik met 5,7 inch. Het is verbazingwekkend hoe te groot snel kan wennen. Ik zou voor die 640 gaan, puik toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:19:
En zonder iets te willen opdringen: ik dacht ooit dat 3,5 inch voor mij het maximum was. Toen 4,5 inch. En nu loop ik met 5,7 inch. Het is verbazingwekkend hoe te groot snel kan wennen. Ik zou voor die 640 gaan, puik toestel.
5,7 inch???
Anfanger...ik heb een echte 6" hahaha
Maar je hebt wel gelijk, het went vrij snel.

Maat van mij heeft een dualsim 640 en zweert er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:06
coenox schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:19:
Ben jij toevallig ook van een N8 naar een L920 en daarna naar een 950XL gegaan?

Bij de 920 had ik wel, groter doen we niet. een paar maand geleden gaan rondkijken voor een vervanger, toen had ik als max 5inch in gedachten. En nu super happy met de 5.7 van de 950XL. En het formaat went echt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 19:32
Wellicht kan je nog ergens een 730 vinden, is kleiner dan de 640 maar net zo vlot. Alleen geen glimp screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Kruidje20 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:00:
Als alternatief zou ik een Lumia 550 kunnen aanschaffen, maar ik vind hem eigenlijk te groot. Ik vond de 4,5 inch van de 630 net op het randje.
Goh er zijn er toch nog meer die er zo over denken, ik dacht dat ik bijna de enige nog was ;)
Ik heb nu een 3,7inch telefoon, ik begrijp dat dat een stuk kleiner is dan wat er nu de standaard is. Paar grotere telefoons kort gebruikt ik vind groter dan ong. 4,5inch echt niet meer fatsoenlijk te gebruiken, begrijp ook echt niet wat er prettig aan is of wat velen er zo geweldig aan vinden.

Ik had eigenlijk gehoopt dat Microsoft nog wel met een wat compactere telefoon zou komen die niet meteen in het laagste budget segment zit of een compacte versie van bv. de 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Twardt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:27:
[...]

Ben jij toevallig ook van een N8 naar een L920 en daarna naar een 950XL gegaan?

Bij de 920 had ik wel, groter doen we niet. een paar maand geleden gaan rondkijken voor een vervanger, toen had ik als max 5inch in gedachten. En nu super happy met de 5.7 van de 950XL. En het formaat went echt heel snel.
Hmm, ik heb van alles gehad. Oa N8, maar ook iPhone 3S, Nokia 808, Lumia 800, Lumia 630, Lumia 830 en nu de 640 XL. De 950 XL staat op mijn wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-> MMA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
+1 voor de Lumia 640 4G voor 135 euro bij de kijkshop of t-mobile. Zie het Lumia 640 topic hier op tweakers voor meer info.
Je kan ook een 640 3G dual sim van amazon.de halen voor ong. dezelfde prijs. Heb ook een 535 gehad maar de 640 is echt een heel stuk beter (m.n. scherm en vlotheid) en imho het prijsverschil meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Hallo allemaal,

Sorry, voor het lange wachten, maar ik had het druk dus ik kon even niet reageren.

Na lang nadenken heb ik besloten niet voor de 635 te gaan, omdat ik het zonde van mijn geld vind om alleen voor een verdubbeling van het werkgeheugen te gaan. Ik wacht de Lumia 550 even af en het app aanbod is nog steeds een beetje matig.
Ik hou het nog even bij de Lumia 630 en als ik Windows 10 niks vind dan wordt het maar een Motorola Moto E 2015. Die krijgt ook nog een update naar Android 6.0.
Pagina: 1