Windows 10 update retail of own na upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderG
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 21:12
Hallo tweakers,

Ik heb een low-mid end gaming pc. Ik ben van plan deze te upgraden met een nieuw moederbord en processor. Ik weet dat je voor een moederbord upgrade een reinstall moet doen. Ik heb echter een oem versie van win 7. Krijg ik na de update naar Windows 10 dan ook een oem versie of krijg ik dan de retail versie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je een Windows 10 OEM versie. Maar een OEM-licentie niet overdraagbaar naar een nieuw moederbord. Je kan natuurlijk proberen hem te activeren, maar grote kans dat het niet werkt. Je zou dan kunnen bellen naar Microsoft en met geluk maken zij hem dan weer beschikbaar voor een nieuw moederbord maar ik zou er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderG
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:10:
Dan krijg je een Windows 10 OEM versie. Maar een OEM-licentie niet overdraagbaar naar een nieuw moederbord. Je kan natuurlijk proberen hem te activeren, maar grote kans dat het niet werkt. Je zou dan kunnen bellen naar Microsoft en met geluk maken zij hem dan weer beschikbaar voor een nieuw moederbord maar ik zou er niet op rekenen.
Dank je wel voor je reactie. Ik zit dus lekker vast aan die OEM versie. Dit is dan wel een erg nutteloze gratis upgrade wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Je kan gratis upgraden van de Win7 versie die je had naar de vergelijkbare Win10 versie. Toch niet heel gek dat hij dan weer OEM is toch?
Maar je zou het gewoon kunnen proberen toch? Ik heb tot op heden nog nooit naar Microsoft hoeven bellen al heb ik ook nog nooit het moederbord hoeven vervangen. Wel een keer een CPU vervangen, toen gaf hij aan dat ik opnieuw moest activeren. Gekozen voor het invoeren van een nieuwe code en daar gewoon weer de code ingevoerd die ik daarvoor ook gebruikte. Was overigens onder Vista.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk weinig met hardware te maken. Schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 23:08
Sommige OEM licenties kun je wel overzetten naar een andere PC/Moederbord. Het hangt er vanaf wat voor OEM versie de win 7 licentie is. Als dat een OEM versie is die bij de PC zat en is gekoppeld aan de hardware, dit is bv zo als je een merk PC (HP, Dell, Acer etc..) koopt waar windows bij zit, dan kun je die licentie niet overzetten.

Maar als de licentie niet is gekoppeld aan de hardware kun je hem waarschijnlijk wel overzetten en mag dat ook mits je de licentie niet meer gebruikt op de oude machine.

Als het niet wil, zou je kunnen doen wat ik heb gedaan, koop een goedkope (nog geen 10 Euro) Windows 7 Pro COA licentie bij rakuten.de, je krijgt dan voor een Windows 7 Pro COA key en die kun je direct in Windows 10 gebruiken om deze te activeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderG
peterpv schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:13:
Sommige OEM licenties kun je wel overzetten naar een andere PC/Moederbord. Het hangt er vanaf wat voor OEM versie de win 7 licentie is. Als dat een OEM versie is die bij de PC zat en is gekoppeld aan de hardware, dit is bv zo als je een merk PC (HP, Dell, Acer etc..) koopt waar windows bij zit, dan kun je die licentie niet overzetten.

Maar als de licentie niet is gekoppeld aan de hardware kun je hem waarschijnlijk wel overzetten en mag dat ook mits je de licentie niet meer gebruikt op de oude machine.

Als het niet wil, zou je kunnen doen wat ik heb gedaan, koop een goedkope (nog geen 10 Euro) Windows 7 Pro COA licentie bij rakuten.de, je krijgt dan voor een Windows 7 Pro COA key en die kun je direct in Windows 10 gebruiken om deze te activeren :P
ik heb de windows versie gekocht op een of andere Duitse site voor weinig geld. Er zat een cd'tje bij van dell maar daarmee heb ik windows daar echter niet mee geïnstalleerd. Het wordt dus waarschijnlijk even opnieuw windows kopen en met jouw tip zal dat een stuk goedkoper zijn dan de 50 euro die de meeste sites voor een OEM licentie vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Wat je kan doen is de upgrade starten op de oude machine, de machine uitzetten bij de boot van 30%. Dan de schijf in de nieuwe machine booten. Let wel dat je de HDD-controller configuratie meteen goed wil zetten hier (waarschijnlijk AHCI) want dit is na de installatie lastig tot niet te veranderen.

Hij start daarna voor het eerst in de nieuwe omgeving dus zou hij ook nooit over z'n nek kunnen gaan omwille een nieuwe hardware configuratie. Maak de configuratie en dan maar hopen dat hij activeert.

...of je zet de schijf (met de oude Windows) meteen in de nieuwe hardware configuratie en hoopt dat hij kan booten. Daarna meteen Upgraden, maar je weet niet of hij dan meteen begint te zeuren om de bestaande activatie.
Pagina: 1