Verbindingsproblemen met Office 365

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemiddag,

Stel een klant draait op het Office 365 platform en ze geven aan dat gistermiddag de mailserver erop eens uit lag, dus niet verbonden met Exchange Online terwijl de gebruikers wel netwerk hebben. Op een on-premises omgeving kan je troubleshooten alleen ik weet niet hoe dit met Office 365 gaat?

Hoe kun je hier op troubleshooten of is hier überhaupt niet op te troubleshooten?

Hoop dat iemand me hier op kan aanvullen :)

[ Voor 19% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 22-12-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al in de portal gekeken of er een verstoring is op het deel van de omgeving waar jouw specifieke tenant draait? Mijn verbinding met Office365 is prima, en heeft er vziw de afgelopen dagen niet uit gelegen.
Kan je wel verbinden vanaf een andere internetverbinding (thuis oid), en kan je adressen als outlook.office365.com wel pingen, webmail benaderen etc?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
sanfranjake schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:19:
Heb je al in de portal gekeken of er een verstoring is op het deel van de omgeving waar jouw specifieke tenant draait? Mijn verbinding met Office365 is prima, en heeft er vziw de afgelopen dagen niet uit gelegen.
Kan je wel verbinden vanaf een andere internetverbinding (thuis oid), en kan je adressen als outlook.office365.com wel pingen, webmail benaderen etc?
Dank voor je spoedige reactie. Ik ben nog niet zo bekend met Office 365, ik zit ingelogd. Waar kan ik zien of er verstoringen zijn geweest? Er is op dit moment geen issue hoor maar als ik weet waar ik deze info kan zien zal al een heel stuk schelen voor de volgende keer, versie is Engels.. :P

En natuurlijk kan ik nu het publieke IP benaderen van outlook.office365.com, er speelt op dit moment ook niks maar vorige week bleek de mailserver volgens de klant er even uit te liggen, dus ik zou graag inzicht willen hebben hierover of dit het geval is dat ik in ieder geval met bewijzen kan komen...

Is de health status het enige wat we in Office 365 kunnen controleren?

[ Voor 19% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 22-12-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vraag even flink door aan de klant waar men exact last van had.

"De mailserver lag eruit" is zo compleet nietszeggend... :)

Kon men nog wel internetten toen "het" gebeurde?

Overigens heeft O365 niet één publiek ip-adres... Dat zijn er iets meer: Office 365 URLs and IP address ranges

Houdt er rekening mee dat hier nog wel eens aanpassingen in doorgevoerd worden, en dat dus proxy-rules aangepast moeten worden (afhankelijk van de inrichting).

Verder kun je inderdaad in de health status zien of er een issue is, of er issue's geweest zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B